"ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ..ΜΑΖΙ (1)"

1. ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ φροντίζοντας την υγεία τη δική μας και όσων αγαπάμε. 

Σας λείπει το σχολείο και οι δασκάλες σας? Σας λείπουν όλα τα ωραία και δημιουργικά που μαθαίνουμε και κάνουμε παρέα? Δεν χάνουμε την επαφή μας! ΈΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ. 
Επειδή όμως λόγω ηλικίας χρειάζεστε τη βοήθεια κάποιου μεγάλου, στην καινούργια αυτή μορφή εκπαιδευτικής συνεργασίας και επαφής, είμαστε όλοι μαζί παρέα και ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΑΙΔΙΑ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ. Ενεργοποιούμε όλες μας τις αισθήσεις, μαθαίνοντας, βλέποντας, ακούγοντας, ζωγραφίζοντας, δοκιμάζοντας και δημιουργώντας μέσα από την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας.
(Σημείωση: Το Νηπιαγωγείο μας ακολουθεί με συνέπεια και υπευθυνότητα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και πάντα σας ενημερώνουμε άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Οτιδήποτε σας αφορά που πρέπει να το γνωρίζετε, το πληροφορήστε ταυτόχρονα, όλοι οι γονείς όλων των τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, από την ίδια πηγή, την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, είτε μέσω του blog είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω sms ή email ή όπως αλλιώς θεωρηθεί κατάλληλο τη δεδομένη στιγμή. Διαβάστε τη σχετική επιστολή εδώ:"ΕΠΙΣΤΟΛΗ/ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ" ).

ΟΔΗΓΙΕΣ: 
Παιδιά...Προγραμματίστε τις δραστηριότητες στον χρόνο που σας βολεύει και επιλέγετε καθημερινά μία από κάθε ενότητα, δημιουργώντας έτσι το δικό σας πρόγραμμα. Εφοδιαστείτε με όρεξη, φαντασία και κέφι και με αφορμή το υλικό που προσφέρεται μέσα από το blog μας, πάρτε πρωτοβουλίες και αυτοσχεδιάστε. Έτσι, για παράδειγμα, μετά από την ανάγνωση, ακρόαση ή παρακολούθηση ενός παραμυθιού ή βίντεο: ζωγραφίστε την εικόνα ή σκηνή της ιστορίας που σας άρεσε περισσότερο, χωρίστε την ιστορία σε σκηνές/εικόνες και αποδώστε τες με ζωγραφική. Ζωγραφική με χαρτιά και μαρκαδόρους ή σε ψηφιακές εφαρμογές που προτείνονται, τις οποίες μπορείτε μετά να εκτυπώσετε, αν φυσικά έχετε τη δυνατότητα αυτή. Βάλτε τις ζωγραφιές σας στη σωστή χρονική ακολουθία, αναδιηγηθείτε την ιστορία και φτιάξτε το δικό σας βιβλίο, που θα προστεθεί με καμάρι στη βιβλιοθήκη σας. Μετρήστε τους ήρωες της ιστορίας, μιλήστε για τους τόπους και τον χρόνο όπου διαδραματίζεται, πείτε τι σας άρεσε, τι όχι και γιατί, τι θα αλλάζατε, πώς νιώσατε. Αλλάξτε το τέλος και φτιάξτε τη δική σας ιστορία. Παίξτε την ιστορία δημιουργώντας το δικό σας κουκλοθέατρο κατασκευάζοντας απλές κούκλες με τους ήρωες της ιστορίας ή τη δική σας θεατρική παράσταση. Μια θεατρική παράσταση τι χρειάζεται;... ηθοποιούς, ρόλους, σκηνικά, προσκλήσεις, εισιτήρια και θεατές. Γονείς...αυτό που θα χρειαστούν τα παιδιά είναι ένας απλός συντονισμός και θα τα δημιουργήσουν όλα αυτά μόνα τους, ξέρουν πολύ καλά. Θα εκπλαγείτε από το πόσες πολλές δημιουργικές ιδέες θα γεννηθούν από τα υπέροχα μυαλουδάκια τους και θα υλοποιηθούν από τα χρυσά μικρά χεράκια τους.
Και ας σκεφτούμε λίγο τώρα... με όσα αναφέραμε πριν ως παράδειγμα με αφορμή τη ανάγνωση/ακρόαση/παρακολούθηση μιας ιστορίας..... τι πραγματικά κάναμε; 
ΓΛΩΣΣΑ: Καλλιεργήσαμε τον γλωσσικό και κριτικό εγγραμματισμό (διήγηση της ιστορίας/χωρισμός εικόνων σκηνών/έκφραση συναισθημάτων, σκέψεων, απόψεων και επιχειρημάτων/αλλάγή δεδομένων/γραφή στις προσκλήσεις).
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:  Μετρήσαμε/βάλαμε στη σωστή χρονική σειρά/χωρίσαμε/μοιράσαμε/συγκρίναμε/γράψαμε αριθμούς πιθανότατα στα εισιτήρια, στις προσκλήσεις και στις εικόνες που βάλαμε στη σειρά/αναφερθήκαμε σε χωροχρονικές και ποσοτικές έννοιες όπως: πολύ-λίγο-περισσότερο-λιγότερο- τόσο..όσο-παλιά-τώρα.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: θεατρικό παιχνίδι/κουκλοθέατρο/ζωγραφική/κατασκευές και φυσικά  ΤΠΕ: χειρισμός Η/Υ και ψηφιακή ζωγραφική.

Στην παρούσα σελίδα και στις ετικέτες "Μένουμε Σπίτι" και "Δημιουργικές δραστηριότητες στο σπίτι" του blog μας, θα αναρτώνται και θα ανανεώνονται λίστες με συνδέσμους ανά θεματική ενότητα προκειμένου να εφοδιάζεστε με ποικίλο υλικό.Επίσης, στη σελίδα αυτή αλλά και στην ετικέτα "ETWINNING ΕΡΓΟ: Μένουμε σπίτι...μαζί" θα ενημερώνεστε για τις δραστηριότητες του νέου αυτού έργου, στο οποίο μπορεί να συμμετέχει όποιος επιθυμεί.

Επίσης, να παρακολουθείτε τακτικά για νέες αναρτήσεις και αναθέσεις δραστηριοτήτων/αποστολών, ώστε να ανταποκρίνεστε άμεσα - όσοι φυσικά επιθυμείτε -  και να ξεκινήσει έτσι μια διαδραστική εξ αποστάσεως ασύγχρονη συνεργασία και επαφή μεταξύ μας.
                                          ---------------------------------------------------
Αγαπητοί γονείς, αρχικά, ας ξεκινήσουμε μιλώντας στα παιδιά μας για τον κορωνοϊό και τα μέτρα πρόληψης για την αποφυγή διασποράς του. Ας αντιμετωπίσουμε όλη αυτή τη δύσκολη κατάσταση ως μία ευκαιρία για κατανόηση εννοιών όπως:υπευθυνότητα και ατομική ευθύνη, ενσυναίσθηση, εθελοντισμός, "νοιάζομαι και φροντίζω για το κοινό καλό", "ακολουθώ κανόνες και οδηγίες".
Στη συνέχεια ας εκμεταλλευτούμε τον χρόνο που περνάμε μαζί τους στο σπίτι δημιουργικά και ποιοτικά. Τι πιο ωραίο από το να καθίσετε κάτω στο χαλί και να παίξετε με επιτραπέζια παιχνίδια, τουβλάκια και playmobil, να πάρετε χαρτιά και μαρκαδόρους και να ξεκινήσετε μαγικές "ζωγραφοϊστορίες"ή να ξεφυλλίσετε υπέροχα βιβλία και να δημιουργήσετε τις δικές σας "παραμυθοσαλάτες". Προσωπικά, πάντως, αυτά ήταν που απολάμβανα περισσότερο να κάνω με τον γιο μου όταν ήταν μικρός. Εκτός βέβαια από αυτά, σας προτείνω και αρκετές άλλες ιδέες, παρακάτω, για γνώση και πολλά χαμόγελα!
Πάνω απ' όλα όμως προσέχουμε την υγεία τη δική μας και των άλλων. Ας θυμηθούμε κάποιες από τις συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε με το υπέροχο παρακάτω βιντεάκι του Nickelodeon Greece:



και το βιντεάκι του

 Τι είναι ο Κορονοϊός?




ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ-Παιδικά παραμύθια και ιστορίες για μικρά παιδιά:
Δωρεάν ebooks 
free Ebooks
Παιδικά παραμύθια με αφήγηση
"Ψέματα κι αλήθεια...έτσι είναι τα παραμύθια" EΡΤ webtv
ΤοVivlio
O μικρός αναγνώστης 
Παιδικά παραμύθια
Ο Παραμυθάς  
eBooks4Greeks
Ανοιχτή Βιβλιοθήκη  παιδική λογοτεχνία σε pdf
Πλαστελίνη 
Παραμύθια εκδόσεις Πατάκη
Παραμύθια σε pdf που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν 
http://www.paramithia.net/
Βιβλία ποικίλης ύλης για μικρούς και μεγάλους

Ράδιο Ντορεμι
"Ένας ιός με κορώνα"  παραμύθι για τον κορωνοϊό της Χαράς Πάτρα
Covidbook το όνομά του είανι κορονοϊός
Ο Περαδώθε και ο Κορωναυιός 
"Η εχθρόπιτα" 
"Το κορίτσια που δεν έκανε ποτέ λάθη" 
"Το δέντρο που έδινε" 
"Το παραμύθι της μουσικής"
"το δώρο τηςπαπλωματούς"
"H πόλη που έδιωξε τον πόλεμο"
Ο κύριος Ζαχαρίας και η κυρία Γλυκερία
Οι μύθοι του Αισώπου 
H Κίκο και το Χέρι  σε pdf
25 ΜΑΡΤΙΟΥ-"Τα Ελληνάκια" της Ευγενίας Φακίνου
Με λένε Τι

Εκπαίδευση, Δραστηριότητες, Πειράματα και Παιχνίδια στο σπίτι
"Φωτόδεντρο" μαθησιακά αντικείμενα

"Φωτόδεντρο εκπαιδευτικά λογισμικά" 
Εκπαιδευτική τηλεόραση 
Όλη η σειρά των:
"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος"
και 
"Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή"  
"Ο Φαγαλέξης" online λογισμικό γλώσσας του Π.Ι.
"Ένα γράμμα μια ιστορία"
"Η Αλφαβήτα ταξιδεύει" 
Μαθηματικά 
Παίξε με τα σχήματα 
Βοήθημα Μαθηματικών 
emathima 
Επιστήμη για όλους-Σειρά πειραμάτων
"Πολύχρωμα πειράματα για παιδιά" 
Ένας φανταστικός φυσικός κόσμος, 202 πειράματα του Μανόλη Κουσλόγλου
Science 
Προτάσεις για ποιοτικό χρόνο μπροστά στην οθόνη
14 δραστηριότητες για μέσα στο σπίτι 
Ονειροβάτες
Παιχνίδια αυτοσχεδιασμού 
Παιχνίδια εμπιστοσύνης
Κουκλοθέατρο στο σπίτι 
Σενάρια για κουκλοθέατρο στο σπίτι
IFeelKid (διάφορα: μουσική, κατασκευές, ενημέρωση)
 
Online εκπαιδευτικά παιχνίδια
Ψηφιακά παιχνίδια της ιστοσελίδας μας 
online παιχνίδια για παιδιά 
online εκπαιδευτικά παιχνίδια και παιχνίδια ψυχαγωγίας
Παιχνίδια από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας 
Διαδραστικά παιχνίδια για το Νηπιαγωγείο-"Πρώτο Κουδούνι" 
http://www.kidmedia.gr/  
GCompris λογισμικό με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων
JClick projects ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Εκπαιδευτικό υλικό από το Ειδικό Σχολείο ΣΑΠ
color matching game

Puzzles online
"τα ρούχα του αυτοκράτορα" 
"το ασχημόπαπο" 
"ο βιολιστής" mark chagall
"the circus" mark chagall 

Ζωγραφική
Tux paint 
Pixilart
AutoDraw 
https://me-zz.com/el/online/ 
https://www.thecolor.com/ 
http://www.myfreecolouringpages.com/online_coloring.htm
https://www.abcya.com/games/abcya_paint 

Μουσική
Μουσική μεγάλων συνθετών 
Συνέθεσε τη δική σου μουσική 
Μάθε τα όργανα της ορχήστρας 
Μουσικά παιχνίδια 
Μουσικά παιχνίδια  

Εικονική περιήγηση με Μουσεία/Πινακοθήκες/Ενυδρεία
https://artsandculture.google.com/partner
Δέκα μουσεία για επίσκεψη από το σπίτι
-Μουσείο Ακρόπολης – Εκπαιδευτικό Υλικό – Κεντρική Σελίδαhttps://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko
Επιλεγμένα στοιχεία από την κεντρική σελίδα
Διαδραστικά Παιχνίδια
https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/
http://www.acropolis-athena.gr/ 

http://www.parthenonfrieze.gr/#/home
http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home
Εκπαιδευτικό Αποθετήριο
http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/?locale=el

-Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
http://repository-mca.ekt.gr/mca/

Πρόγραμμα: "παίζοντας στο σπίτι" από το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
(Πώς έπαιζαν τα παιδιά των αρχαίων Ελλήνων μέσα στο σπίτι;
Γνωρίζεις ότι πολλά από τα παιχνίδια που παίζεις με τους φίλους σου παίζονταν και στην αρχαία Ελλάδα; Μπες στον παραπάνω σύνδεσμο και φτιάξε τα δικά σου παιχνίδια! Κατέβασε τα αρχεία με τη βοήθεια των γονιών σου και παίξε μαζί τους ή με τα αδέλφια σου όπως τα παιδιά στην αρχαιότητα! Μπορείς ακόμη και να φτιάξεις τα δικά σου παιχνίδια).
-Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
http://www.nhmuseum.gr/el/ekpaideysi/psifiaka-paihnidia/ 

-Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου
https://www.nationalgallery.gr/el/ekpaideusi/paihnidia.html
Εικονική περιήγηση σε διάσημα ενυδρεία του κόσμου

Παιδικές ταινίες-Βίντεο
10 υπέροχες παιδικές ταινίες
Ταινίες για το Πάσχα: "Ιησούς"
Ταινίες για το Πάσχα: "Μωυσής ο πρίγκιπας του Νείλου"
Ταινίες για το Πάσχα: "Οι δέκα εντολές"
Η Κιβωτός του Νώε
"Ένα δέντρο μια φορά"
Η μπαλαρίνα και ο εφευρέτης
Το μυστικό της Νίκης
Το μυστικό της Νίκης 2
Cuerdas-Σχοινιά  μια ταινία για την αναπηρία
Presto
Τα ιπτάμενα βιβλία
"Ειρήνη" η ιστορία ενός παδιού πρόσφυγα
Ιστορία για την 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 
Υοutube kids-Εφαρμογή ποικίλης ύλης για παιδιά  Πάντα με την επίβλεψη των γονέων και με κριτική σκέψη για τη σωστή, ποιοτική επιλογή θεαμάτων και δραστηριοτήτων κατάλληλων για την ηλικία των παιδιών τους.

Παιδικές Θεατρικές Παραστάσεις
Θεατρικές παραστάσεις
 
Παιδική Helmepa
Ας μην χάσουμε όμως και την επαφή μας με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Παιδικής Helmepa, την υλοποίηση του οποίου ξεκινήσαμε φέτος στο Νηπιαγωγείο μας και ας το συνεχίσουμε μέσα από το υλικό στους παρακάτω συνδέσμους από την ιστοσελίδα της Helmepa:
Παιχνίδι ανακύκλωσης 
Παιχνίδα-κατασκευές-πειράματα

  _______________________________________________________

 

2. ETWINNING ΕΡΓΟ: "Μένουμε Σπίτι...Μαζί"

Η ΑΦΙΣΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ



ΤΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, λόγω της πανδημίας που ταλανίζει τη χώρα μας, δημιουργούνται ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, με κυριότερη την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών και εκτός των στενών ορίων της σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία. Με το έργο eTwinning έργο "Μένουμε σπίτι...μαζί", εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές όλης της χώρας επικοινωνούν και εκφράζονται, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν δημιουργικά μαζί την κρίση που βιώνουν. Προσωπικά, έχω την ανάγκη να εκφράσω την ευγνωμοσύνη και χαρά μου στις εξαιρετικές συναδέλφους Μαρίνα Ζαχαριά του Νηπιαγωγείου Όσσας Λαγκαδά, Αριάδνη Ευαγγελοπούλου του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών και όλη τη Συντονιστική Ομάδα του Έργου για την τιμή που μας κάνανε να συμμετέχουμε κι εμείς ως Νηπιαγωγείο μας σε αυτό το υπέροχο εγχείρημα. Σε αυτό συμμετέχουμε Νηπιαγωγοί και Νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα, με στόχους:
  • την υιοθέτηση πρακτικών για ψυχολογική αντιμετώπιση του εγκλεισμού στο σπίτι
  • την ανάπτυξη πρωτοβουλίας και ανάληψη ενεργητικών ρόλων 
  • τη συνεργασία και συμμετοχή της οικογένειας στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί από την ομάδα. 
  • την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας μέσω της τέχνης. 
  • την επικοινωνία και συνεργασία μέσω των ΤΠΕ και την αξιοποίηση τους στη μαθησιακή διαδικασία.
 Διαδικασία
Οι εκπαιδευτικοί θα ετοιμάζουν "αποστολές"/"προκλήσεις" τις οποίες θα ανεβάζουν και θα ανατίθενται στους μαθητές και σε συνεργασία με τους γονείς τους, οι μαθητές θα τις υλοποιούν. Στη συνέχεια, οι μαθητές με τους γονείς τους, θα αναρτούν τις φωτογραφίες από τις εργασίες τους. Όσοι  επιθυμούν να συμμετέχουν σε όλο αυτό και ανταποκρίνονται στις αποστολές, θα βλέπουν τις εργασίες τους να αναρτώνται στο blog μας σε μορφή αφίσας/κολάζ, paddlet, ebook ή ταινιούλας, στη σελίδα της εκάστοτε "αποστολής/πρόκλησης". Μέσα επικοινωνίας των συμμετεχόντων οι πλατφόρμες του Twinnspace, της webex, zoom, το messenger και μια κλειστή ομάδα στο facebook.

_______________________________________________________

1η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Η πρώτη μας "αποστολή": να ζωγραφίσουμε!


Παράδειγμα: Πάρτε μια ιδέα από τη ζωγραφιά της Νικολέτας από το 29ο Νηπιαγωγείο Σερρών και αφήστε τη φαντασία σας να σας ταξιδέψει! Είστε φοβεροί καλλιτέχνες και περιμένουμε να θαυμάσουμε τα δικά σας έργα!
Μόλις τελειώσετε, με τη βοήθεια κάποιου μεγάλου, θα ανεβάσετε τη φωτογραφία της ζωγραφιάς σας με το όνομά σας στο παρακάτω padlet πατώντας στο +. Σας παρακαλώ ο τίτλος να είναι: "Μένουμε σπίτι...μαζί!!!" και η μόνη πηγή πληροφόρησης για τις αναθέσεις και το project θα είναι αποκλειστικά οι αναρτήσεις μέσω αυτού του blog. 
Σε περίπτωση που κάποιοι αντιμετωπίσετε πρόβλημα στο να ανεβάσετε τις φωτογραφίες σας, μπορείτε να μου τις στείλετε στο προσωπικό μου email: ionasp7@gmail.com , ώστε να σας τις ανεβάζω.

Δράττομαι, επίσης, της ευκαιρίας, να αναφέρω, όπως ήδη έχετε διαπιστώσει, πως το Νηπιαγωγείο μας ακολουθεί με συνέπεια και υπευθυνότητα τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και πάντα σας ενημερώνουμε άμεσα για όλες τις εξελίξεις. Οτιδήποτε σας αφορά που πρέπει να το γνωρίζετε, το πληροφορήστε ταυτόχρονα, όλοι οι γονείς όλων των τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, από την ίδια πηγή, την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, είτε μέσω του blog είτε τηλεφωνικώς είτε μέσω sms ή email ή όπως αλλιώς θεωρηθεί κατάλληλο τη δεδομένη στιγμή. Επίσης, λαμβάνει πρωτοβουλίες για να διατηρεί την επαφή και τη διάδραση με τους μαθητές και τους γονείς τους αξιοποιώντας το ιστολόγιό του, με κέφι και δημιουργικές πρακτικές.
Για οποιαδήποτε απορία και πληροφορία αφορά θέματα του σχολείου και της εκπαιδευτικής λειτουργίας ή διαδικασίας απευθύνεστε στην προϊσταμένη αρχή του Νηπιαγωγείου. Για θέματα που αφορούν την πρόοδο των μαθητών και ειδικά θέματα τμήματος, απευθύνεστε στις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τμημάτων.
Σας ευχαριστώ προσωπικά αλλά και εκ μέρους όλου του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η Προϊσταμένη,
Ασπασία Ιωαννίδου
Δημιουργήθηκε με το Padlet
 

Τα έργα της 1ης αποστολής/πρόκλησής μας έγιναν κολάζ και puzzles

Μπράβο για τα υπέροχα έργα σας!!! Σας θαυμάσαμε για άλλη μία φορά!




Γι΄αυτό κι εμείς μετατρέψαμε τις δικές σας ζωγραφιές - τις ζωγραφιές της 1ης αποστολής σας - σε puzzles. Πατήστε πάνω στην εικόνα ή στο όνομά σας κάτω από την εικόνα και ΠΑΙΞΤΕ!

Ώρα για παιχνίδι, λοιπόν!!!

1. Το puzzle του Δημήτρη Φ.
preview6 











2. Το puzzle του Στέφανου


3. Το puzzle του Ηλία Ελ.
preview6pieceΗΛΙΑΣ ΕΛ.
4. Το puzzle του Δημήτρη Ελ. preview6pieceΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΛ.
5. Το puzzle του Άγγελουpreview12pieceΑΓΓΕΛΟΣ
6. Το puzzle της Γωγώς
preview12pieceΓΩΓΩ
7. Το puzzle της Δανάης  6
preview6pieceΔΑΝΑΗ
8. Το puzzle της Ευρυδίκης
preview6pieceΕΥΡΥΔΙΚΗ
9. Το puzzle της Ηλιάνας
preview12pieceΗΛΙΑΝΑ 10. Το puzzle της Μαριάννας
preview6pieceΜΑΡΙΑΝΝΑ11. Το puzzle του Σταύρου 
preview12pieceΣΤΑΥΡΟΣ
12. Το puzzle της Νεφέλης 
preview12pieceΝΕΦΕΛΗ
13. Το puzzle του Χρήστου 
preview12pieceΧΡΗΣΤΟΣ
14. Το puzzle του Φίλιππου 
preview6pieceΦΙΛΙΠΠΟΣ
15. Το puzzle του Στέργιου 
preview12pieceΣΤΕΡΓΙΟΣ
16. Το puzzle της Νάνσυς
preview6pieceΝΑΝΣΥ
_______________________________________________________________________________

 2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Μένουμε σπίτι...και ντύνουμε Τσολιάδες και Αμαλίες μαζί!!!

Η επέτειος εορτασμού της 25ης Μαρτίου 1821 έφτασε! Ας θυμηθούμε τα γεγονότα, τους ήρωες και ας εμπνευστούμε για να δημιουργήσουμε και να παίξουμε!



ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ PROJECT

1.Ένα παιχνίδι που δημιούργησε για το project αυτό η συνάδελφος Γιάννα Πανούση, δημοσιευμένο στο blog της: https://giapedia.blogspot.com.

2.Ένα παιχνίδι από την Κική Μιχαλάρου για τις παραδοσιακές φορεσιές

3.Ένα memory game από την Μαρία Τσαπαρά


Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΑΣ

Πάρτε ως παράδειγμα την παρακάτω φωτογραφία

και εμπνευστείτε,  δημιουργήστε τις δικές κατασκευές, φωτογραφίστε τες και ανεβάστε τες στο παρακάτω padlet πατώντας το +. Μην ξεχάσετε να πληκτρολογήσετε το όνομά σας αλλά και ένα σύνθημα/μήνυμα, που θέλετε να μεταφέρει σε όλους εμάς το ανθρωπάκι σας, για την ελευθερία ή τον πόλεμο ή την ειρήνη ή την 25η Μαρτίου ή τους ήρωες ή ό,τι άλλο σχετικό θέλετε εσείς.
Στη συνέχεια οι φωτογραφίες σας θα μετατραπούν γίνουν βιντεάκι ή ebook.  Περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε για άλλη μια φορά το πόσο επινοητικοί και δημιουργικοί μπορείτε να γίνετε!




 _____________________________________________________

2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ (μέρος β΄)

Θαυμάζουμε τα έργα μας και ζωγραφίζουμε τον δικό μας πίνακα διάσημου ζωγράφου με θέμα την Ελληνική Επανάσταση

      
       ΜΠΡΑΒΟ για τις υπέροχες δημιουργίες σας!
Με χαρά σας δείχνουμε ότι οι φωτογραφίες σας έγιναν κολάζ αλλά και βιντεάκι! Απολαύστε τα!




 ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ



ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ΜΑΣ ΛΙΓΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΛΙΓΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗ! 


Όσοι θέλετε, μπορείτε τώρα, με αφορμή τον παρακάτω σύνδεσμο και τους πίνακες διάσημων ζωγράφων με θέμα την Ελληνική Επανάσταση,  "Η Επανάσταση μέσα από διάσημους πίνακες", από το blog του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης,
να επιλέξετε αυτόν που θα σας αρέσει περισσότερο και να γίνετε εσείς ο καλλιτέχνης που θα τον ζωγραφίσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο, χρησιμοποιώντας ό,τι υλικά θέλετε ή έχετε στο σπίτι και με όποιον τρόπο ή τεχνική επιθυμείτε (μαρκαδόρους, κηρομπογιές, πινέλα, κολάζ, πλαστελίνη, ζυμάρι....). Μόλις τελειώσετε, θα τα ανεβάσετε στο παρακάτω padlet.
Στη συνέχεια θα τα εκθέσουμε σε ψηφιακή πινακοθήκη, στην οποία θα μπορείτε να περιηγηθείτε  μέσα από την οθόνη σας για να τα θαυμάσετε!

Δημιουργήθηκε με το Padlet

______________________________________________________

3η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Η τρίτη πρόκληση έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.   

  •   Ο Άκης ο Σπιτάκης έχασε το λεξικό του. Βοηθήστε τον να φτιάξει ένα καινούριο. Το δικό μας Νηπιαγωγείο διάλεξε να τον βοηθήσει με το γράμμα Φφ. Παιδιά από άλλα Νηπιαγωγεία της χώρας μας θα αναλάβουν τα υπόλοιπα γράμματα της αλφαβήτας.

     Η 3η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΑΣ

    Πρώτα παρακολουθήστε για να καταλάβετε το μήνυμα που θα σας δώσει βίντεο που ακολουθεί. Μετά μέσα από μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, δείτε πάλι το βιντεάκι και μετατρέψτε το κινητό ή το τάμπλετ της μαμάς ή του μπαμπά σε μεγεθυντικό φακό. Μέσα από αυτό εξερευνήστε το σπίτι σας για να ανακαλύψετε και να φωτογραφίστε ένα αντικείμενο που ξεκινά από το γράμμα της Φ,φ της αλφαβήτας. Μόλις το ανακαλύψετε γράψτε όπως μπορείτε το όνομά του αλλά και το δικό σας στην άκρη μιας καρτέλας και τοποθετήστε την μπροστά του, ώστε να φαίνεται καλά.

  • Στη συνέχεια, ανεβάστε τις φωτογραφίες με το όνομά σας, στον τοίχο του παρακάτω link: "ο τοίχος του Φφ", ή, αν δυσκολευτείτε, στη διεύθυνση email: ionasp7@gmail.com, ώστε να δημιουργήσουμε, όλα τα Νηπιαγωγεία που συνεργαζόμαστε στο project αυτό, ένα Συνεργατικό Λεξικό. Τέλεια ιδέα, εεε!

     

    ΠΡΟΣΟΧΗ: Στη φωτογραφία πρέπει το παιδί να γράψει τη λέξη του αντικειμένου, όπως μπορεί, σε μια καρτέλα και να την τοποθετήσει σε εμφανές σημείο.

     

    Η εφαρμογή της επαυξημένης πραγματικότητας βρίσκεται στο παρακάτω link:

    https://mtvrs.io/ArtisticScalyMoose?fbclid=IwAR0K2f8LzPmnAav12c3RikjvhV1

  • Οδηγίες: Κατεβάζετε την εφαρμογή που σας ζητείται (μπείτε στο παραπάνω link από κινητό ή τάμπλετ, ώστε να χρησιμοποιηθεί ως μεγενθυντικός φακός) και ακολουθείτε τις οδηγίες. Πατάτε πάνω στο εικονίδιο και ξεκινά η προβολή. Αν ακούτε, αλλά δεν βλέπετε, γυρίστε το τηλέφωνό σας δεξιά ή αριστερά μέχρι να εντοπίσετε τους ήρωες. Υπάρχουν τρεις σκηνές. Για να μεταφερθειτε στην επόμενη πατάτε ΕΠΟΜΕΝΟ ή ΒΙΝΤΕΟ. 

    ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΚΟΛΑΖ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Φ
    ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ! ΕΙΣΤΕ ΦΟΒΕΡΟΙ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ! 
    ΔΕΙΤΕ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΤΕ!




    Μemory game με τις δικές σας φωτογραφίες. Μπορείτε να παίξετε εδώ ή παρακάτω:



     Το κολάζ έγινε puzzle:


     
    και ένα ακόμη παιχνίδι : Βάλε την κάθε εικόνα στη φωλίτσα με το γραμματάκι της  εδώ  ή παρακάτω:


    Και λίγη ακόμη εξάσκηση και παιχνίδι  με τα γράμματα
    1.με το γράμμα Φφ στον παρακάτω σύνδεσμο:"αντιστοίχησε τη λέξη με την εικόνα" 
    2.γράψε λέξεις από Φφ, της Κατερίνας Γαστεράτου
    3.με όλα τα γράμματα, της Κατερίνας Κατσαγκόλη: "παίξε με τα γράμματα"
    4.παιχνίδι για το γράμμα Τ
    5.κρεμάλα με τα παραμύθια
    6."Είστε καλοί πράκτορες; Για να το μάθετε δεν έχετε παρά να σκρατσάρετε. Ο Άκης ο Σπιτάκης ζητάει τη βοήθειά σας για να σπάσει τον κώδικα. Αν τα καταφέρετε σας περιμένει μια έκπληξη", της Ευγενίας Τσακίρη

     

    Καλή Διασκέδαση!
    _________________________________________________
    Το αποτέλεσμα και η προσπάθεια όλων των μικρών εξερευνητών ευόδωσε! Έτοιμο το λεξικό του Άκη Σπιτάκη! 
    Είμαστε υπερήφανοι για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην 3η ΑΠΟΣΤΟΛΗ και βοήθησαν τον Άκη Σπιτάκη να δημιουργήσει το Λεξικό του! Εμείς εργαστήκαμε και δημιουργήσαμε κολάζ με τις εικόνες όλων των μαθητών από όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας που συνεργάζονται στο συγκεκριμένο eTwinning πρόγραμμα, τα οποία συνθέσαν το Ψηφιακό Αλφαβητάρι και Λεξικό του φίλου μας Άκη Σπιτάκη.
    Καθίστε αναπαυτικά, ξεφυλλίστε το και απολαύστε το με την ησυχία σας...γιατί είναι μεγάλο (218 σελίδες και πάνω από 200 κολάζ- τα δικά μας είναι τα πρώτα στο γράμμα Φ)!!!
    Και φυσικά αξίζετε και σας απονέμεται το παρακάτω "ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗ", που το κερδίσατε με το σπαθί σας! Μπορείτε να το εκτυπώσετε εάν έχετε αυτή τη δυνατότητα. Αν πάλι όχι, μην ανησυχείτε! Μόλις ανοίξουν με το καλό τα σχολεία θα το παραλάβετε από εκεί!

    ΔΙΠΛΩΜΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΗ
     

    ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΑΚΗ ΣΠΙΤΑΚΗ

     

    ΩΡΑ ΓΙΑ ΛΙΓΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ... ΠΑΜΕ!!

    Δύο υπέροχες προτάσεις για να ξεμουδιάσουμε λιγάκι! Πάμε... δράση , παιχνίδι και εκτόνωση!

    1η. Παίζουμεεεεεε! Με πολλούς τρόπους... Γράφουμε σε κάθετη διάταξη το όνομα και το επίθετο. Γράφουμε τις εντολές που δίνει το κάθε γράμμα. Σε χαρτάκια γράφουμε τα γράμματα. Διαλέγουμε ενώ είναι ανάποδα και εκτελούμε κινήσεις.... (μια υπέροχη ιδέα που μοιράστηκε μαζί μας η Ρένα Δαμιλάκη):

    2η. Μια άλλη υπέροχη πρόταση των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Δυτικής Θεσσαλονίκης. Κάνουμε Σπίτ-ing!!!
    ____________________________________________________________________________

    Έτοιμη και η 4η Αποστολή/Πρόκλησή μας! 
    Παιχνιδιάρικη και διασκεδαστική!
    Ανεβάστε τις φωτογραφίες σας στον τοίχο του padlet: https://padlet.com/ionaspasia7/xw3nvt5hl3oa 
    ή στείλτε τες στο email: ionasp7@gmail.com για να γίνουν βίντεο.  
    Μην αργείτε! Οι φίλοι μας από τα άλλα Νηπιαγωγεία ανυπομονούν να το δουν!

Δημιουργήθηκε με το Padlet
______________________________________________
ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ 4ης ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ/ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ
Μεγάλη απόλαυση το camping στο σπίτι γαι μικρούς και μεγάλους! Το χαρήκατε κι εσείς όπως κι εμείς!





Χαρείτε τώρα και το βίντεό της 4ης Αποστολής/Πρόκλησης για το  CAMPING ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ! Απολαύστε το!!!

 _____________________________________
ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ

Ο Απρίλης ήρθε παιδιά! Καλό μήνα σε μικρούς και σε μεγάλους! 
Ας τον υποδεχτούμε με το υπέροχο τραγούδι " Ένας ευαίσθητος Απρίλης" του Παντελή Θαλασσινού απόν δίσκο του "Το Καλαντάρι".



Επίσης, υποδεχόμαστε τον Απρίλη με ένα μικρό, αθώο και αστείο ψεματάκι στα χείλη;
Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι ένα έθιμο που μας ήρθε από την Ευρώπη.  Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε κάποιον και να ευθυμήσουμε. Προσοχή!!! Όχι να βλάψουμε, όχι να πληγώσουμε και να στενοχωρήσουμε κάποιον αλλά ούτε φυσικά και να κοροϊδέψουμε!
Θυμάστε τις ιστορίες του "Ψεύτη Βοσκού" και του "Πινόκιο";  
Τι πιστεύετε; Είναι σωστό να λέμε ή να μας λένε ψέμματα; Πώς θα νιώθαμε; Θα θέλατε να είχατε έναν φίλο που λέει συνέχεια ψέματα και σας κοροϊδεύει; Αν ήσασταν φίλοι του Πινόκιο και τι θα κάνατε; 
Ας ξαναθυμηθούμε τα δύο αυτά παραμύθια και όποιος θέλει μπορεί να ζωγραφίσει όποια σκηνή του αρέσει περισσότερο και να τη στείλει στο ionasp7@gmail.com.

                                                    "Ο ΨΕΥΤΗΣ ΒΟΣΚΟΣ"



"Ο ΠΙΝΟΚΙΟ"




ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ – ΒΑΤΣΙΤΣΕΛΟ ΒΑΤΣΙΤΣΟ.
Ακούμε το τραγούδι:Βατσιτσέλο-βατσιτσό


______________________________________________
2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η 2 Απριλίου καθιερώθηκε να γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου από την ΙΒΒΥ, τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, καθώς αποτελεί την ημέρα γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805). Στόχος ήταν να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Φέτος, υπεύθυνο για την προετοιμασία του υλικού και τη δημιουργία της αφίσας, που φιλοτεχνήθηκε από τον Σλοβένο εικονογράφο Damijan Stepančič, ήταν το αντίστοιχο τμήμα της Σλοβενίας ενώ το φετινό μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina. Στα Ελληνικά μεταφράστηκε, όπως κάθε χρόνο, από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου. 
Η ΑΦΙΣΑ 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ

"Εκεί που μένω, οι θάμνοι πρασινίζουν αργά τον Απρίλη ή νωρίς τον Μάη και σύντομα γεμίζουν με κουκούλια από πεταλούδες. Αυτά τα κουκούλια μοιάζουν με μπαλίτσες από βαμβάκι ή με κουφέτα και οι νύμφες τους καταβροχθίζουν φύλλο το φύλλο μέχρι που οι θάμνοι απογυμνώνονται. Όταν όμως οι νύμφες γίνουν πεταλούδες και πετάξουν, οι θάμνοι δεν είναι κατεστραμμένοι. Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ξαναγίνονται πράσινοι πάλι και πάλι.
Έτσι μοιάζει ο συγγραφέας, έτσι μοιάζει ο ποιητής. Κατασπαράζονται, μένουν κατάστεγνοι από ιστορίες και ποιήματα, που, όταν ολοκληρωθούν, πετούν μακριά, μπαίνουν μέσα σε βιβλία και βρίσκουν τους αναγνώστες τους. Αυτό γίνεται πάλι και πάλι.
Και τι συμβαίνει σ΄εκείνα τα ποιήματα και τις ιστορίες;
Ξέρω ένα αγόρι που έπρεπε να κάνει κάποια εγχείρηση στο μάτι του. Για δύο εβδομάδες μετά την εγχείρηση, έπρεπε να ξαπλώνει μόνο από τη δεξιά πλευρά και μετά δεν έπρεπε να διαβάζει τίποτα για έναν μήνα. Όταν τελικά ξαναπήρε στα χέρια του ένα βιβλία έπειτα από ενάμιση μήνα, ένιωσε σαν να κατάπινε λέξεις μ’ ένα κουτάλι από μια γαβάθα. Σαν να τις έτρωγε. Πραγματικά τις έτρωγε.
Ξέρω κι ένα κορίτσι που, όταν μεγάλωσε, έγινε δασκάλα. Μου είπε: “Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”.
Οι λέξεις στα ποιήματα και στις ιστορίες είναι τροφή. Όχι τροφή για το σώμα, όχι τροφή που μπορεί να γεμίσει το στομάχι σου. Τροφή όμως για το πνεύμα και τροφή για την ψυχή".

Ο Άντερσεν έχασε τον πατέρα του όταν ήταν μικρός γεγονός που τον στενοχώρησε αλλά το διάβασμα που του άρεσε πολύ του έδινε παρηγοριά. Επίσης, η φαντασία και ταλέντο του στην ποίηση τον οδήγησαν στη συγγραφή ποιημάτων αλλά και παραμυθιών, που απέκτησαν ανεκτίμητη αξία και έγιναν γνωστά σε όλον τον κόσμο. Διαβάστηκαν και συνεχίζουν να διαβάζονται από τα παιδιά με ιδιαίτερη λαχτάρα και χαρά!

Γνωρίζετε τα περισσότερα παραμύθια του αλλά αν θέλετε μπορείτε να ακούσετε και να δείτε παρακάτω το παραμύθι "τα καινούργια ρούχα του Βασιλιά" που συνδέεται κατά ένα τρόπο και με τα ψέματα της Πρωταπριλιάς, για την οποία μιλήσαμε πριν.

ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ


______________________________________________

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ



















Λίγα λόγια για τον Αυτισμό
Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ την 1η Νοεμβρίου 2007 και αποφασίστηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.
Η πρωτοβουλία αυτή,έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις ανάγκες των αυτιστικών ατόμων και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή τους ένταξη στην κοινωνία. 
Ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας,εκατοντάδες κτήρια στον πλανήτη φωτίζονται μπλε συμμετέχοντας στην εκδήλωση «LightΙtUpBlue» ρίχνοντας έτσι φως στη σκοτεινή πλευρά της απομόνωσης και περιθωριοποίησης που μπορεί να βιώνουν τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού.

Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Αποτελεί μια εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.
Προσδιορίστηκε για πρώτη φορά το 1943 από τον αμερικανο-αυστριακό ψυχίατρο Λίο Κάνερ στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο «Τζονς Χόπκινς» της Βαλτιμόρης ενώ την ίδια περίοδο, ο Αυστριακός παιδίατρος Χανς Άσπεργκερ, περιέγραψε μία ηπιότερη μορφή της διαταραχής που είναι γνωστή ως Σύνδρομο Άσπεργκερ.
Τα άτομα με αυτισμό διακρίνονται από μια ιδιαίτερη ομορφιά, η οποία «γοητεύει» λόγω της μυστηριώδους φύσης και της παράδοξης “ευφυΐας” των αυτιστικών ατόμων που έλκονται από φυσικά ερεθίσματα όπως το νερό, το φως, η φωτιά, ενώ αδιαφορούν για αμετάβλητα αντικείμενα.
Ο αυτισμός έχει φάσμα. Τα τελευταία παγκόσμια διαγνωστικά κριτήρια μιλούν για ένα φάσμα συμπτωματολογίας (συμπεριφορών) οι οποίες χρειάζονται σωστό εντοπισμό και έπειτα παρέμβαση. Ένα παιδί με αυτισμό αντιλαμβάνεται με ένα μοναδικό δικό του τρόπο κοινωνικούς κανόνες και συμπεριφορές, την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία (λεκτική, μη-λεκτική). Γι’ αυτό το λόγο έχει ανάγκη στήριξης από ειδικούς, παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, οι οποίοι θα το βοηθήσουν να αναπτύξει τις ικανότητες του και δεξιότητες στους τομείς της κοινωνικότητας και της επικοινωνίας, της αυτοεξυπηρέτησης, του προφορικού και γραπτού λόγου.

Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι απαραίτητα λιγότερο ή περισσότερο ευφυή από άλλα. Μπορούν να έχουν λιγότερες ή περισσότερες κλίσεις από τα παιδιά της ηλικίας τους με υψηλά ποσοστά σε μαθηματικά, μουσική ή στην οπτική αντίληψη.


Ο αυτισμός μας αφορά όλους! Πρόκειται για άτομα με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας όπως όλοι μας. Είναι γείτονές μας, φίλοι μας, μαθητές μας, συμμαθητές των παιδιών μας, συνάδελφοί μας, συμφοιτητές μας, καθηγητές και προϊστάμενοί μας. Υπάρχουν άνθρωποι στο φάσμα του αυτισμού, ανάμεσά μας, που συνήθως δεν μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε ως ανθρώπους με κάποια διαταραχή, καθώς έχουν μάθει, έχουν εκπαιδευτεί να διαχειρίζονται εξαιρετικά καλά τις δυσκολίες τους. 
            https://www.autism-evros.gr/
Και μια και στις 2 Απριλίου η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού τιμάτε μαζί με την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου τι καλύτερο από το να διαβάσετε μαζί με τα παιδιά σας σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και παραμύθια με ήρωες στο φάσμα του αυτισμού ώστε να τα βοηθήσετε να δουν τον κόσμο από μια άλλη οπτική, την οπτική του αυτιστικού ατόμου και να τον κατανοήσουν καλύτερα. Να αντιληφθούν ότι οι όψεις των πραγμάτων είναι πολλαπλές και κανείς μας δεν "βλέπει" ούτε αντιλαμβάνεται το ίδιο πράγμα με τον ίδιο τρόπο.  Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι μοναδικοί.      


Ο αυτισμός είναι μια διαφορετική ικανότητα!
Το αυτιστικό παιδί δεν σε αγνοεί απλά περιμένει να μπεις στον κόσμο του!
Ενημερώσου!





ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

"Ο Αυτός" 
μια υπέροχη ιστορία που μπορείτε να προμηθευτείτε από βιβλιοπωλεία



Διαβάστε online την ιστορία: "Παράξενα όμορφο" 

"Ο Φοίβος κι εγώ"


 
"Ο μικρός μου αδελφός από το φεγγάρι"



VIDEOS

"Γνωρίζω τον Αυτισμό"


Αυτισμός και Απόλυτη Ακοή-Η ιστορία του μικρού Αλέξη 



Ακαδημία των Ειδικών
"Το ταξίδι της Μαρίας"
Αναγνωρίζω τον αυτισμό 


HOW TOO HELP A CHILD WITH AUTISM 
_____________________________________________
 5η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ: ΌΤΑΝ Η ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟΝ "ΨΕΜΑΤΟΥΡΗ" ΤΗΣ ΓΙΟΛΑΝΤΑΣ ΤΣΟΡΩΝΗ

Αγαπημένα μας παιδιά, σήμερα 2 Απριλίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ, θα συνδυάσουμε την ημέρα αυτή με την Πρωταπριλιά.
Πώς θα γίνει αυτό; 

Μία αγαπημένη συγγραφέας όλων μας θα μας βοηθήσει!

Η Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη, διαβάζει ειδικά για εμάς και τα παιδιά μας, που συμμετέχουμε σε αυτό το πρότζεκτ, το παραμύθι της: “Ο ΨΕΜΑΤΟΥΡΗΣ”.


Τι γίνεται στο παραμύθι αυτό; Οι μήνες ζηλεύουν τον Απρίλη.Έχει, βλέπετε, την Πρωταπριλιά. Αποφασίζουν, λοιπόν, να κάνουν έναν διαγωνισμό. Εκείνος που θα πει το πιο διασκεδαστικό ψέμα θα πάρει το στέμμα του “Αρχιψεύτη” από τον λουλουδιασμένο αδερφό του. Μα ήταν τόσο χαριτωμένα τα ψεματάκια που είπαν όλοι οι μήνες! 
Τι “παιχνίδι” όμως τους έπαιξε ο Απρίλης και δεν κατάφερε να βγει κανένας νικητής; 
Και γιατί το παιχνίδι αυτό κατέληξε “στις 2 Απριλίου μεγάλη να ‘χουμε γιορτή του παιδικού βιβλίου”; 
θα ακούσουμε το παραμύθι που η συγγραφές με πολύ μεγάλη προθυμία ετοίμασε για μας.

Στη συνέχεια θα κάνετε μία ζωγραφιά με το ψέμα του μήνα που έχετε γενέθλια! Αυτή θα είναι η Αποστολή σας.

Ύστερα, θα δείτε τις ζωγραφιές σας να γίνονται κολάζ, ίσως και ένα ebook, θα δούμε...

Η 5η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Παρακολουθήστε το βίντεο: "Ο ΨΕΜΑΤΟΥΡΗΣ"

...και ένα ψηφιακό παιχνίδι της συναδέλφου Ειρήνης Πλάκα, με θέμα τους μήνες και αντιστοίχιση εικόνας - λέξης: εδώ

Καλή διασκέδαση! 

Μην αργήσετε να ανεβάσετε τις ζωγραφιές σας ΕΔΩ! Θα περιμένουμε!!!

 ___________________________________________________________________
Με τις υπέροχες ζωγραφιές σας, λοιπόν, και τον "Ψεματούρη" της Γιολάντας Τσορώνη θυμηθήκαμε τις φάρσες της Πρωταπριλιάς και υποδεχθήκαμε τον Απρίλη. 
Κυρίως, όμως, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου από το σπίτι μας, με πολλή πολλή αγάπη, χρώματα και φαντασία!
Θαυμάστε τα κολάζ με τις ζωγραφιές σας για το ψέμα του μήνα γέννησής σας!



Και ξεφυλλίστε το ψηφιακό σας βιβλίο και θαυμάστε την υπέροχη δουλειά σας! Φτιαγμένο με πολλή αγάπη!
ΕΤΟΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 5000 ΜΑΘΗΤΩΝ 
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε με πολύ αγάπη, από την αγαπημένη συνάδελφο Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, του 29ου Νηπιαγωγείου Σερρών μιας εκ των ιδρυτών του eTwinning project "Μένουμε Σπίτι...Μαζί"! Η Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη μας διάβασε τον "Ψεματούρη", 5000 παιδιά τον άκουσαν και ζωγράφισαν. 215 σχολεία δημιούργησαν 400 κολάζ με τις ζωγραφιές των παιδιών και όλα μαζί έγιναν ένα ενιαίο βίντεο! Και μην πείτε ότι δεν είναι, το λιγότερο, συγκινητική αυτή η σύμπραξη και συνεργασία Νηπιαγωγείων από διάφορα μέρη της Ελλάδας? Απολαύστε το και ας γεμίσει η οθόνη σας χρώματα και φαντασία!!!

________________________________________________

 6η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ:ΒΟΗΘΩ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΡΟΛΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΟΥ

Γεια σας αγαπημένα μας παιδιά και καλή σας εβδομάδα! 
Νέα πρόκληση και μια υπέροχη αποστολή σας περιμένει! 
Ακούστε, λοιπόν! Ο πύργος του ξακουστού Βασιλιά Ρολού καταστράφηκε. Και ποιος θα τον βοηθήσει να φτιάξει έναν καινούριο; Εσείς...φυσικά! Τα πιο έξυπνα και δημιουργικά παιδιά του κόσμου! Επειδή όμως στο Βασίλειό του όλα είναι φτιαγμένα από ρολά, έτσι θέλει και τον πύργο του...φτιαγμένο από χάρτινα ρολά. Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε...γιατί έχετε πολλά, ειδικά τώρα που όλοι ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ. Μαζέψτε τα, γίνετε μηχανικοί, αρχιτέκτονες, χτίστες και φτιάξτε μια πρωτότυπη κατασκευή με αυτά. Χρησιμοποιήστε τη φαντασία σας και κατασκευάστε έναν Πύργο για τον Βασιλιά Ρολό.

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ: Μόλις τελειώσετε την κατασκευή σας α) για να θυμηθούμε λίγο και τα μαθηματικά μας, μετρήστε τα ρολά, γράψτε τον αριθμό σε ένα χαρτί ή χαρτονάκι και κάντε το σημαία την κορυφή του πύργου σας, β) δώστε έναν τίτλο/όνομα στον πύργο σας, γράψτε το με έντονο χρώμα  σε ένα χαρτί μαζί με το δικό σας όνομα και ακουμπήστε το στον πύργο σας ώστε να φαίνεται καλά, γ) βγάλτε το έργο σας φωτογραφία και ανεβάστε την στο παρακάτω padlet ή στείλτε τες στο: ionasp7@gmail.com. 

Μην αργήσετε πολύ γιατί έρχεται και το Πάσχα και θα έχουμε και άλλες αποστολές. Πρέπει να προλάβουμε.

Οι παρακάτω οδηγίες και το βιντεάκι θα σας βοηθήσουν.

6η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ:


ΑΝΕΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΟΙΧΟ ΤΟΥ LINO:
(πατώντας πάνω στον τοίχο ή στον σύνδεσμο από κάτω,   αααα... και να μην φαίνονται προσωπάκια...εεεντάξει;;;)



O Πύργος του Βασιλιά Ρολού
ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ 5 ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ 
https://padlet-uploads.storage.googleapis.com/320568722/8e5caafb18238a91d10561f44425a10d/_____________________________5.mp4
___________________________________________________________________________
ΜΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Αγαπητοί γονείς, 
η παρακάτω επιστολή απευθύνεται σε εσάς και παρακαλείστε εσείς, τώρα, να διεκπεραιώσετε μια αποστολή. Θα γίνετε δημοσιογράφοι και φυσικά θα πάρετε μια ωραία συνέντευξη από τα παιδάκια σας που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα αυτής της συνέντευξης αποτελούν ένα είδος αξιολόγησης για το πρότζεκτ αυτό αλλά και ένα είδος ανατροφοδότησης για την πορεία του, που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς τους εκπαιδευτικούς! Σας παρακαλούμε να μην το αγνοήσετε αλλά να μας βοηθήσετε σε αυτό!

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΤΗ (πατήστε εδώ): ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μετά από αυτή την αποστολή σας, μπορείτε με χαρά, να συνεχίσετε με τις Πασχαλινές μας Αποστολές και Δραστηριότητες παρέα με τα παιδάκια σας κι εμάς!
______________________________________________________________________________
ΠΑΣΧΑ
7η ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΡΟΚΛΗΣΗ: 
ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Αγαπημένα μας παιδιά, το Πάσχα πλησιάζει και παρά τα εμπόδια που μας βάζει ο κορονοϊός, εμείς περιμένουμε τις γιορτές με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία! Βέβαια, δεν ξεχνάμε να είμαστε δημιουργικοί και πάλι μαζί από το σπίτι και για τη μεγάλη, λαμπρή γιορτή του Πάσχα! Γι' αυτό θα ακολουθήσουν μια σειρά από δραστηριότητες που θα λατρέψετε!


Επίσης, να σας ενημερώσουμε ότι εκτός από το ETWINNING πρόγραμμά μας, το οποίο θα τρέχει και θα πρέπει να είστε συντονισμένοι ώστε να ενημερώνεστε για να ανταποκρίνεστε στις ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ/ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ, θα δείτε ότι στις σελίδες του ιστολογίου μας (αυτές που εμφανίζονται το πάνω μέρος του υπολογιστή σας) θα προστεθεί μια νέα σελίδα/ενότητα που ονομάζεται: "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ". Εκεί θα αναρτώνται links και υλικό - είτε δικό μας είτε άλλων - σχετικό με πασχαλινές δραστηριότητες ποικίλου περιεχομένου που αφορούν σε όλα τα επιστημονικά πεδία,  όπως: ζωγραφική, εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια, puzzles, φύλλα εργασίας γλώσσας-μαθηματικών, λογοτεχνία. Η σελίδα αυτή θα ανανεώνεται με υλικό και ιδέες που θα σας κρατήσουν συντροφιά καθ όλη τη διάρκεια των γιορτών.

Οι πασχαλινές Αποστολές μας θα είναι αρκετές! Εξοπλιστείτε με κέφι, διάθεση, φαντασία και απογειώστε τη δημιουργικότητά σας! Να είτε σε ετοιμότητα ώστε να ανταποκρίνεστε εγκαίρως. Όταν τελειώσουν όλες οι αποστολές θα δημιουργήσουμε το βιβλίο του Πάσχα του Νηπιαγωγείου μας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΜΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΕΔΩ ΣΤΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ GENIAL.LY δημιουργημένο από τις υπεύθυνες του πρότζεκτ.
Εμείς, όμως, θα τις διεκπεραιώνουμε σταδιακά.




ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΒΗΜΑ ΒΗΜΑ!!!
Η δράση που ακολουθεί αποτελεί την 7η ΑΠΟΣΤΟΛΗ μας και είναι ένα παιχνίδι αινιγμάτων που θα καταλήξει σε μια διασκεδαστική συνταγή με πασχαλινά κουλουράκια, λαζαράκια ή/και τσουρεκάκια! Όλοι σας αγαπάτε τη μαγειρική και τα νοστιμιές! 
Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να ξεκινήσουμε μαζί, τις πασχαλινές μας προετοιμασίες!

Ακούστε προσεκτικά τον Λαγό του Πάσχα και αφού λύσετε τα αινίγματα και τους γρίφους που σας βάζει...θα βρείτε όλα εκείνα τα υλικά που χρειάζεστε για να προχωρήσετε στη συνταγή σας. Φυσικά, στη δραστηριότητα αυτή χρειάζεστε τη βοήθεια ενός μεγάλου. Αν τα υλικά που θα βρείτε από τα αινίγματα δεν υπάρχουν στο σπίτι, σημειώστε τα σε ένα χαρτί και φτιάξτε μια λίστα με ψώνια για να τα προμηθευτείτε. Μετά προχωρήστε στην εκτέλεση της συνταγής σας (στην οποία, φυσικά, μπορείτε εσείς να προσθέσετε έξτρα υλικά ή και να μην χρησιμοποιήσετε κάποια).  Επίσης, αντί για τα απλά κουλουράκια μπορείτε να φτιάξετε τα παραδοσιακά λαζαράκια! Ή ακόμη και νόστιμα τσουρεκάκια!
Περιμένουμε τις φωτογραφίες σας (2 από τον καθένα: μία κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης και μία με το τελικό αποτέλεσμα). 
ΠΡΟΣΟΧΗ: Κρυμμένα προσωπάκια στις φωτογραφίες και μην ξεχνάτε το όνομά σας όταν θα τις ανεβάσετε στον τοίχο του Lino παρακάτω ή στο: ionasp7@gmail.com:


Ιδέες και για συνταγές, κάποιες νηστίσιμες:
ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ






ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ


ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΜΕ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ





Παρακάτω ακούτε προσεχτικά τον Λαγό και προχωράτε βήμα βήμα πατώντας το βελάκι...




Ας ακούσουμε και μερικές μικρές ιστορίες και έθιμα για το Πάσχα:
  •  ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 
  • Μικρές ιστορίες και παιχνίδι από τη συνάδελφο Μαρίνα Ζαχαριά

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου