Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

6ος σταθμός: Ο Marc Chagall και η Μουσική (γ΄μέρος)


     Στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με το έργο του Μαρκ Σαγκάλ διαπιστώσαμε μέσα από τα έργα   του τη μεγάλη αγάπη του για τη μουσική και ιδιαίτερα για το βιολί και σταθήκαμε σε 2 από     αυτά τα οποία και είχαμε χρησιμοποιήσει για τη δημιουργία της ιστορίας μας "Τα αγαπημένα του Μαρκ Σαγκάλ" που ανεβάσαμε σε προηγούμενη ανάρτησή μας.
  • Έτσι, προχωρήσαμε στη δημιουργία της δικής μας ορχήστρας, ομαδικό έργο στο οποίο ο καθένας έβαλε τη δική του προσωπική πινελιά, αφού πρώτα παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι από μια συναυλία του αγαπημένου Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής και κάποια άλλα που παρουσιάζουν τα μουσικά όργανα ανά κατηγορία και τους ήχους τους.
 
 ΠΝΕΥΣΤΑ - ΕΓΧΟΡΔΑ - ΚΡΟΥΣΤΑ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ
                                                                              
  • Επίσης, είδαμε με ποια σειρά μπαίνουν τα μουσικά όργανα σε μια κλασική ορχήστρα.
  "Η Ορχήστρα"



  • Αφού μιλήσαμε για τα μουσικά όργανα και γνωρίσαμε κάποια από αυτά, δημιουργήθηκε το έργο "Η Μουσική" από τον Θάνο, τον Αναστάση και τη Μαρία Αναστασία.




  • Κατόπιν, προχωρήσαμε στη δημιουργία της δικής μας ζωντανής ορχήστρας και την κατανόηση μέτρων όπως το ολόκληρο, μισό, τέταρτο, όγδοα, αρχικά με παλαμάκια, βηματισμούς και στη συνέχεια με τη γραφική τους αναπαράσταση και τα μουσικά οργανάκια της τάξης μας.
 Η ορχήστρα και ο μαέστρος μας
 
Ο Αναστάσης μας δείχνει τις φλογέρες του

 και τη φυσαρμόνικά του
  • Κατακευάσαμε τα δικά μας μουσικά όργανα 
ΜΑΡΑΚΕΣ






 ΚΟΥΔΟΥΝΑΚΙΑ







     
     
    ΚΙΘΑΡΕΣ









     και μια και οι κιθάρες θύμισαν σε κάποιους τα ΣΟΜΠΡΕΡΟ κάναμε και τέτοια!



  •  Παίξαμε και μαντέψαμε τα μουσικά όργανα από τον ήχο τους αλλά και από τις περιγραφές των παιδιών. 


  • Υπέροχο υλικό για τα μουσικά όργανα βρήκαμε στα:
-"digital zoot": http://digitalzoot.weebly.com/muomicronupsilonsigmaiotakappa940-972rhogammaalphanualpha.html,
-"ιστολόγιο βοηθός": https://zoothelpblog.blogspot.gr/2016/01/blog-post_30.html και στο
http://photodentro.edu.gr/photodentro/Prova_simfonikis_orchistras_pidx0025224/swf/quiz.swf
  • Τραγουδήσαμε τον "Παλιάτσο" και την "κυρία Μουσική" για να μάθουμε τις νότες του πενταγράμμου και μάθαμε τον "κιθαρίστα" με τη συνοδεία μουσικών οργάνων.
 

  • Στη συνέχεια είδαμε και ακούσαμε μια ιστορία για τον "Βιολ τον βιολιστή.



και ζωγραφίσαμε τον δικό μας βιολιστή εμπνεόμενοι από αυτόν του Μαρκ Σαγκάλ










  •  Διαβάσαμε αλλά και ακούσαμε σε βιντεάκι στο youtube το παραμύθι "Το παραμύθι της μουσικής" της Βασιλικής Νευροκοπλή με την υπέροχη μουσική επένδυση του Κυριάκου Καλαϊτζίδη και γνωρίσαμε νέες χώρες και τα παραδοσιακά τους μουσικά όργανα.Το συνοδευτικό cd δίνει την ευκαιρία αυτή και έτσι ο ακροατής πραγματοποιεί ένα μελωδικό ταξίδι στο ίδιο το παραμύθι. Μάθαμε πως η μουσική ενώνει όλους τους ανθρώπους και αποτελεί μια κοινή γλώσσα κατανοητή από όλους τους ανθρώπους, που μιλάει στις καρδιές μας. Επίσης, η μουσική αποτελεί την αφορμή να ασχοληθούμε και με άλλα θέματα όπως αυτά της διαφορετικότητας, της αναπηρίας, του μεγαλείου της ψυχής και της ομορφιάς της προσωπικότητας. Το βιβλίο της Βασιλικής Νευροκοπλή δίνει την αφορμή για πολλές συζητήσεις και ταξίδια ψυχής! 
    Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΕΥΡΟΚΟΠΛΗ

    Το βιβλίο, οι δράσεις της συγγραφέως και οι ιδέες του kindykids.gr (http://www.kindykids.gr/recommendations/book-reviews/816-paramythi-mousikis.html) στάθηκαν η αφορμή να: 
    • Να αναζητήσουμε πληροφορίες για τη Μαρώνεια της Θράκης.
    • Να αναφερθούμε τις αναπηρίες και τις δυκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης. 
    • Να δραματοποιήσουμε την ιστορία


    • Να φτιάξουμε μια δική μας χορογραφία που  την ονομάσαμε "Ο χορός της Θεοδώρας"
    • Να εικονογραφήσουμε την ιστορία και να τοποθετήσουμε τις εικόνες με τη σωστή χρονική ακολουθία




    • Να ζωγραφίσουμε συναιθήματα και εικόνες που μας γεννά το άκουσμα του cd του βιβλίου αλλά και διάφορα άλλα μουσικά κομμάτια.
     Τα αποδώσαμε σε χαρτί με ανάλογα χρώματα, ένταση και μέσα (χοντρά χαρτόνια αντί για βούρτες για τη χαρά και τον ενθουσιασμό, τις παλάμες για την αγάπη και την ηρεμία, βούρτες και φελλούς για τη λύπη, βούρτσες και οδοντόβουρτσες για τον θυμό και σφουγγάρια για τον φόβο).
     
     
     

    • Και να φτιάξουμε μερικά δικά μας φύλλα εργασίας για αυτό 


    • Στη συνέχεια είχαμε τη χαρά να γνωρίσουμε από κοντά έναν από τους σπουδαιότερους και γνωστότερους παραδοσιακούς βιολιστές στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, τον Κυριάκο Πετρά, μέλος, επίσης, του συγκροτήματος "Εν Χορδαίς", που μας επισκέφθηκε, έπαιξε για εμάς, του πήραμε συνέντευξη και του χαρίσαμε μια ζωγραφιά μας.  Επίσης, πριν από λίγο καιρό σε περιοδείες με τη συγγραφέα Βασιλική Νευροκοπλή σε διάφορες χώρες του κόσμου, επένδυσαν μουσικά παραστάσεις βασισμένες στο παραμύθι της συγγραφέως "Το παραμύθι της μουσικής". Ο μουσικός μας, λοιπόν, μια και έχω την τύχη να είναι ξάδερφός μου, μοιράστηκε  μαζί μας τις εμπειρίες του και φωτογραφικό υλικό από τα ταξίδια και τις περιοδείες του. Περισσότερες λεπτομέρειες για την υπέροχη αυτή δουλειά στην ιστοσελίδα τοπικής μας εφημερίδας: http://www.xronos.gr/reportaz/i-paramythenia-maroneia-se-theatriki-parastasi.  Πριν μας επισκεφθεί είδαμε κάποιες φωτογραφίες από τις παραστάσεις αυτές, ένα βιντεάκι για να γνωρίσουμε τα παραδοσιακά μουσικά όργανα κι ένα άλλο με τον καλλιτέχνη και τη μουσική του.

    Κυριάκος Πετράς

    Παραδοσιακά μουσικά όργανα


    • Και επειδή η μουσική "γεννά" κυρίως χαρά και όμορφες εικόνες φτιάξαμε λουδουδοκορώνες που μετατρέπονται και σε στεφάνια για να στολιστούμε για τον "γάμο της Θεοδώρας" αλλά να στολίσουμε και το σπίτι μας για την Πρωτομαγιά!

    • Κλείσαμε το όμορφο αυτό ταξίδι μας στον κόσμο της τέχνης με τον πιο γλυκό τρόπο! Τόσο γλυκό όσο είναι και η Μουσική και η Τέχνη γενικότερα! Φτιάξαμε ένα νόστιμο, αρωματικό και δροσερό φραουλένιο ζελέ και το ευχαριστηθήκαμε!




     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου