Τρίτη, 28 Μαρτίου 2017

6ος Σταθμός: Marc Chagall και Γαλλία (β΄μέρος). Chagall και Delaunay

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στον κόσμο του Μαρκ Σαγκάλ, ασχοληθήκαμε λίγο και με τη Γαλλία.
περιηγηθήκαμε στο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα και συγκρίναμε το μέγεθός της με όλες τις άλλες χώρες που γνωρίσαμε. Κάναμε μια εικονική περιήγηση στο διαδίκτυο, είδαμε τα σημαντικότερα αξιοθέατα και φυσικά αυτό που έκανε μεγαλύτερη εντύπωση στα παιδιά ήταν ο Πύργος του 'Αιφελ στο Παρίσι, την πόλη όπου έζησε το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του ο ζωγράφος μας. 
Στη συνέχεια τον ανακαλύψαμε σε ένα πορτρέτο του ίδιου του ζωγράφου και αυτό στάθηκε η αφορμή να τους δείξω έργα ενός άλλου Γάλλου ζωγράφου που ένα από τα πιο αγαπημένα του θέματα ήταν ο Πύργος του Άιφελ. 


 Με την ευκαιρία, λοιπόν, γνωρίσαμε και τον Robert Delaunay! Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους 2 ζωγράφους και αυτό που εντόπισαν τα παιδιά εκτός από τον κοινό τους τόπο τη Γαλλία, τον Πύργο του Άιφελ και τα έντονα, χαρούμενα χρώματα, ήταν η μεγάλη αγάπη για τη γυναίκα τους. Η Μπέλα για τον Σαγκάλ και η Σόνια για τον Ντελονέ.

Επιλέξαμε κάποια από τα έργα του με τον Πύργο του Άιφελ και τα παιδιά αφού χωρίστηκαν σε ομάδες επέλεξαν το έργο με το οποίο θα ήθελε η ομάδα τους να σχοληθεί και να το αποδώσει με τα υλικά και τον τρόπο που κάθε μία σκέφτηκε. Η παρουσία μου ήταν υποστηρικτική και έδινα τη βοήθειά μου όταν τη ζητούσαν. Η μία ομάδα χρησιμοποίησε μεικτή τεχνική με μαρκαδόρους, κολλάζ, πινέλα και νερομπογιές, η άλλη μαρκαδόρους, πινέλα και νερομπογιές ενώ η τρίτη κηρομπογιές, τέμπερες, πινέλα και σφουγγαράκια για ορθογώνια και τετράγωνα τυπώματα. Τους έδινα τα υλικά που μου ζήτησαν και εργάστηκαν με τόσο ενθουσιασμό που φάνηκε στο αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι προκειμένου να συνεχίσουν τη δουλειά τους δεν θέλησαν ούτε να χαλαρώσουν, όπως προβλέπεται στο πρόγραμμα του ολοημέρου. Νομίζω πως τα έργα τους πραγματικά δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τα αυθεντικά έργα.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ


ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Φωτογραφίες από την ώρα της δημιουργίας.








  



Στη συνέχεια οι πίνακες γίναν puzzles στο jigsawplanet και τα παιδιά έπαιξαν με μεγάλη ευχαρίστηση! Κλικάροντας στους συνδέσμους μπορείτε να παίξετε κι εσείς ή παρακάτω όπου και εμφανίζονται.
Τα παιδιά μου πάντως το καταευχαριστήθηκαν και ανυπομονούσαν να έρθει η σειρά τους για να παίξουν! Επίσης, εξασκήθηκαν για ακόμη μία φορά στη χρήση του ποντικιού και το συντονισμό χεριού - ματιού αλλά και στο να συνεργάζονται και να προσφέρουν τη βοήθειά τους ο ένας στον άλλον.












 Μερικά από τα φύλλα εργασίας που έφτιαξα για τα παιδιά με αφορμή τον πύργο του Άιφελ:
 


Ακόμη, μάθαμε τις λέξεις ami=φίλος και amour=αγάπη και ακούσαμε ένα παιδικό γαλλικό τραγουδάκι με τη γαλλική αλφαβήτα και λεξούλες από κάθε γράμμα.


                                
           Τέλος, τα παιδιά επέλεξαν κάποιους από τους πίνακες του Σαγκάλ που τους έδειξα σε εικόνες και τους περιέγραψαν δημιουργώντας μια ιστορία για τον κάθε ένα πίνακα χωριστά,  με πρωταγωνιστή τον ίδιο τον ζωγράφο. Ύστερα, χρησιμοποιώντας τους πίνακες που επέλεξαν τα παιδιά και κάποιες από τις ιδέες τους,  προσπάθησα να τα συνδυάσω φτιάχνοντας μια ενιαία ιστορία στο storyjumper που άρεσε τόσο στα παιδιά και μου χάρισαν πολλές πολλές ζεστές αγκαλιές! 
Σας παραθέτω τον σύνδεσμο της ιστορίας μας:
Book titled '...τα αγαπημένα... του Μαρκ Σαγκάλ'
Read this free book made on StoryJumper

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου