Πρόγραμμα Ε-twinning "I'm trying, exploring, discovering"
Ο μήνας Φεβρουάριος ήταν αφιερωμένος στα πειράματα με πάγο. Διαφορετικά πειράματα πραγματοποίησαν και τα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου.
1ο Πείραμα
Που θα παγώσει πρώτα το νερό ;
Τοποθετήσαμε νερό σε τρία μπωλ και κάναμε υποθέσεις που θα παγώσει πρώτα το νερό στο ψυγείο (συντήρηση), στην κατάψυξη ή στο παράθυρο (θερμοκρασία δωματίου). Σημειώσαμε τις υποθέσεις μας
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τα μπωλ με το νερό ένα στο παράθυρο έξω από την τάξη , ένα στην πόρτα του ψυγείου και ένα στην κατάψυξη.
Την επόμενη ημέρα διαπιστώσαμε ότι το νερό γίνεται πάγος στην κατάψυξη.
2ο Πείραμα
Πού θα λιώσει γρηγορότερα ο πάγος;
Κάναμε υποθέσεις που θα λιώσει πιο γρήγορα ο πάγος τις καταγράψαμε και τις πραγματοποιήσαμε.
Διαπιστώσαμε ότι ο πάγος θα λιώσει πιο γρήγορα στο καλοριφερ γιατί είναι ζεστό.
3ο Πείραμα
Ποιο υγρό θα γίνει πάγος γρηγορότερα ;
Παγώνω διαφορετικά υγρά
Τοποθετήσαμε σε πλαστικά ποτήρια διαφορετικά υγρά όπως νερό, ξύδι σαπούνι χεριών, νερό με αλάτι και λάδι. Κάναμε υποθέσεις ποιο θα παγώσει πρώτο και τις καταγράψαμε. Στη συνέχεια τοποθετήσαμ ετα υγρά στην κατάψυξή και μετά από μία ημέρα σημειώσαμε σε χαρτί τι ακριβώς έγινε.
5ο Πείραμα
Μετρώ τη θερμοκρασία του νερού/πάγου
Σε ένα ποτήρι τοποθετήσαμε νερό (θερμοκρασίας δωματίου) και μετρήσαμε τη θερμοκρασία του, σε άλλο ποτήρι βάλαμε νερό από το ψυγείο, σε άλλο ζεστό νερό και στο τελευταίο παγάκια και μετρήσαμε και καταγράψαμε τη θερμοκρασία τους.
6ο Πείραμα
Τι συμβαίνει με τη στάθμη του νερού όταν παγώσει και τι συμβαίνει όταν πέσει πάνω στον πάγο αλάτι;
Γεμίσαμε τρία πλαστικά μπωλ με νερό και σημειώσαμε με μαρκαδόρο τη στάθμη του νερού. Τοποθετήσαμε τα μπωλ στο ψυγείο να παγώσουν και την επόμενη μέρα παρατηρήσαμε τη στάθμη του νερού. ΄Οταν το νερό πάγωσε η στάθμη ανέβηκε. Στη συνέχεια διατάξαμε τα παγάκια από το κοντύτερο προς το ψηλότερο και το αντίστροφο. Με ένα πινέλο τα νήπια έβαψαν τα παγάκια και έριξαν αλάτι πάνω σε αυτά.
Ακούμπησαν το χέρι τους πάνω στον πάγο και διαπίστωσαν την αλλαγή. Το αλάτι διαβρώνει την επιφάνεια του πάγου.
7ο Πείραμα
Χρωματίζοντας παγάκια
Ρίξαμε αρχικά χρώμα μέσα σε νερό και στη συνέχεια το ανακατέψαμε. Τοποθετήσαμε το χρωματιστό νερό σε παγοθήκες με διαφορετικά σχέδια και τις βάλαμε στην κατάψυξη. Με τα παγάκια που δημιουργήθηκαν φτιάξαμε διάφορά σχέδια καθώς και τη μέρα με τη νύχτα.
Οι δημιουργίες των παιδιών εκπληκτικές
8ο Πείραμα
Παγοζωγραφική
Ανακατέψαμε χρώμα με νερό και γτιάξαμε χρωματιστά παγάκια σε διάφορες φόρμες. Με τα παγάκια αυτά ζωγραφίσαμε.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα πήρε ένα στρογγυλό κομμάτι πάγου για να το ζωγραφίσει. Η πρώτη ομάδα αποφάσισε να κάνει ένα λουλούδι, η δεύτερη μια καρδιά και η τρίτη ένα πρόσωπο.
Αφήσαμε τις παγοζωγραφιές σε ένα τραπέζι και παρατηρήσαμε τι συνέβηκε. Ο πάγος έλιωσε και τα χρώματα ενώθηκαν.
Ζωγραφίσαμε τις τρεις μορφές του νερού και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι κάνοντας κάθε φορά υποθέσεις για το τι θα συμβεί σε διάφορα υλικά όταντοποθετηθούν στο φούρνο ή στην κατάψυξη.
παρατηρούμε τα παγάκια σε νερό (έχει λιώσει και έχει χρωματίσει πορτοκαλί το νερό), σε ελαιόλαδο ψηλό ποτήρι), σε καλαμποκέλαιο και σε ένα μπωλ έχουμε βάλει πολλά χρωματιστά παγάκια με baby oil
παρατηρήσαμε ότι λόγω της πυκνότητας των διαφορετικών ειδών του λαδιού τα παγάκια δεν λιώνουν εύκολα και δεν χρωματίζουν τα υγρά
Ο μήνας Φεβρουάριος ήταν αφιερωμένος στα πειράματα με πάγο. Διαφορετικά πειράματα πραγματοποίησαν και τα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου.
1ο Πείραμα
Που θα παγώσει πρώτα το νερό ;
Τοποθετήσαμε νερό σε τρία μπωλ και κάναμε υποθέσεις που θα παγώσει πρώτα το νερό στο ψυγείο (συντήρηση), στην κατάψυξη ή στο παράθυρο (θερμοκρασία δωματίου). Σημειώσαμε τις υποθέσεις μας
Στη συνέχεια τοποθετήσαμε τα μπωλ με το νερό ένα στο παράθυρο έξω από την τάξη , ένα στην πόρτα του ψυγείου και ένα στην κατάψυξη.
Την επόμενη ημέρα διαπιστώσαμε ότι το νερό γίνεται πάγος στην κατάψυξη.
2ο Πείραμα
Πού θα λιώσει γρηγορότερα ο πάγος;
Κάναμε υποθέσεις που θα λιώσει πιο γρήγορα ο πάγος τις καταγράψαμε και τις πραγματοποιήσαμε.
Διαπιστώσαμε ότι ο πάγος θα λιώσει πιο γρήγορα στο καλοριφερ γιατί είναι ζεστό.
3ο Πείραμα
Ποιο υγρό θα γίνει πάγος γρηγορότερα ;
Τοποθετήσαμε 4 μπωλ στο ψυγείο ένα με νερό, ένα με θαλασσινό νερό, ένα μπωλ με σόδα και νερό και ένα μπωλ με ζάχαρη και νερό. Κάναμε υποθέσεις πιο υγρό θα παγώσει πιο γρήγορα
και στη συνέχεια παρατηρήσαμε και καταγράψαμε σε ένα χαρτί τι θα συμβεί σε μία ώρα, σε δύο ώρες και σε μία ημέρα.
Διαπιστώσαμε ότι σε μία ώρα πάγωσε το νερό ενώ σε μία ημέρα πάγωσαν όλα τα υγρά ακόμη και το θαλασσινό νερό.
4ο ΠείραμαΠαγώνω διαφορετικά υγρά
Τοποθετήσαμε σε πλαστικά ποτήρια διαφορετικά υγρά όπως νερό, ξύδι σαπούνι χεριών, νερό με αλάτι και λάδι. Κάναμε υποθέσεις ποιο θα παγώσει πρώτο και τις καταγράψαμε. Στη συνέχεια τοποθετήσαμ ετα υγρά στην κατάψυξή και μετά από μία ημέρα σημειώσαμε σε χαρτί τι ακριβώς έγινε.
5ο Πείραμα
Μετρώ τη θερμοκρασία του νερού/πάγου
Σε ένα ποτήρι τοποθετήσαμε νερό (θερμοκρασίας δωματίου) και μετρήσαμε τη θερμοκρασία του, σε άλλο ποτήρι βάλαμε νερό από το ψυγείο, σε άλλο ζεστό νερό και στο τελευταίο παγάκια και μετρήσαμε και καταγράψαμε τη θερμοκρασία τους.
6ο Πείραμα
Τι συμβαίνει με τη στάθμη του νερού όταν παγώσει και τι συμβαίνει όταν πέσει πάνω στον πάγο αλάτι;
Γεμίσαμε τρία πλαστικά μπωλ με νερό και σημειώσαμε με μαρκαδόρο τη στάθμη του νερού. Τοποθετήσαμε τα μπωλ στο ψυγείο να παγώσουν και την επόμενη μέρα παρατηρήσαμε τη στάθμη του νερού. ΄Οταν το νερό πάγωσε η στάθμη ανέβηκε. Στη συνέχεια διατάξαμε τα παγάκια από το κοντύτερο προς το ψηλότερο και το αντίστροφο. Με ένα πινέλο τα νήπια έβαψαν τα παγάκια και έριξαν αλάτι πάνω σε αυτά.
Ακούμπησαν το χέρι τους πάνω στον πάγο και διαπίστωσαν την αλλαγή. Το αλάτι διαβρώνει την επιφάνεια του πάγου.
7ο Πείραμα
Χρωματίζοντας παγάκια
Ρίξαμε αρχικά χρώμα μέσα σε νερό και στη συνέχεια το ανακατέψαμε. Τοποθετήσαμε το χρωματιστό νερό σε παγοθήκες με διαφορετικά σχέδια και τις βάλαμε στην κατάψυξη. Με τα παγάκια που δημιουργήθηκαν φτιάξαμε διάφορά σχέδια καθώς και τη μέρα με τη νύχτα.
Οι δημιουργίες των παιδιών εκπληκτικές
8ο Πείραμα
Παγοζωγραφική
Ανακατέψαμε χρώμα με νερό και γτιάξαμε χρωματιστά παγάκια σε διάφορες φόρμες. Με τα παγάκια αυτά ζωγραφίσαμε.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα πήρε ένα στρογγυλό κομμάτι πάγου για να το ζωγραφίσει. Η πρώτη ομάδα αποφάσισε να κάνει ένα λουλούδι, η δεύτερη μια καρδιά και η τρίτη ένα πρόσωπο.
Αφήσαμε τις παγοζωγραφιές σε ένα τραπέζι και παρατηρήσαμε τι συνέβηκε. Ο πάγος έλιωσε και τα χρώματα ενώθηκαν.
Ζωγραφίσαμε τις τρεις μορφές του νερού και παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι κάνοντας κάθε φορά υποθέσεις για το τι θα συμβεί σε διάφορα υλικά όταντοποθετηθούν στο φούρνο ή στην κατάψυξη.
9ο πείραμα
Πάγος και λάδι, πως η πυκνότητα του υγρού επηρεάζει τον πάγο
Φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια και πήραμε ελαιόλαδο, baby oil και καλαμποκέλαιο θέλοντας να δούμε αν θα διαλυθεί ο πάγος μέσα σε αυτά τα υγρά
παγάκι σε ελαιόλαδο
σύγκριση ανάμεσα σε καλαμποκέλαιο και ελαιόλαδο
παρατηρούμε τα παγάκια σε νερό (έχει λιώσει και έχει χρωματίσει πορτοκαλί το νερό), σε ελαιόλαδο ψηλό ποτήρι), σε καλαμποκέλαιο και σε ένα μπωλ έχουμε βάλει πολλά χρωματιστά παγάκια με baby oil
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου