Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

1ος ΣΤΑΘΜΟΣ: ΙΣΠΑΝΙΑ ME PABLO PICASSO ΚΑΙ ΘΕΜΑ "ΟΙ ΦΙΛΟΙ" (μέρος α΄)

 Ο Πίνακας και ο Ζωγράφος
Ο πρώτος πίνακας ζωγραφικής "Οι φίλοι" του Pablo Picasso στάθηκε η αφορμή για το πρώτο μας ταξίδι  στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα στη Μάλαγα την πόλη όπου γεννήθηκε ζωγράφος, προκειμένου να γνωρίσουμε τον τόπο του αλλά να μάθουμε και κάποιες πληροφορίες για τον ίδιο.

 Σιγά σιγά άρχισε να διαμορφώνεται και η σχετική γωνιά για το θέμα μας.
Ταξιδέψαμε στο χάρτη, την υδρόγειο αλλά και στο διαδίκτυο. Βρήκαμε τη χώρα και εντοπίσαμε την πόλη.

Είδαμε φωτογραφίες και εκτυπώσαμε κάποιες που μας άρεσαν περισσότερο.














        


Γνωρίσαμε τον ζωγράφο και κάποια από τα έργα του μέσα από βίντεο και φωτογραφίες. Ενδεικτικά κάποια από αυτά:

PABLO PICASSO - Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ

PICASSO AT WORK

ΠΟΡΤΡΕΤΑ

Όταν τα παιδιά πρωτοαντίκρυσαν τον πίνακα κλήθηκαν να μαντέψουν και να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους προκειμένου να εκφράσουν τις ιδέες τους για αυτό που έβλεπαν. Να κάποιες από αυτές...
Στη συνέχεια τους αποκάλυψα τον τίτλο που έδωσε ο ζωγράφος και τα παιδιά συμφώνησαν πως μάλλον κι εκείνα θα έδινα τον ίδιο τίτλο εστιάζοντας στο χέρι που ακουμπά και αγκαλιάζει τον ώμο.
Θέλησαν να αναπαραστήσουν ζωντανά τον πίνακα και μάλιστα το έκαναν με μεγάλη επιτυχία.



Συζητήσαμε για τα χαρακτηριστικά της φιλίας και πως πιστεύουν ότι πρέπει να είναι οι φίλοι και πραγματικά οι απόψεις πολλές και υπέροχες.
Ακούσαμε και σιγοτραγουδήσαμε τα ακόλουθα τραγούδια για τη φιλία.
 
 ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΙΑ

 "ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ ΜΑΖΙ"

Ο Τσέστερ και το Φιλάκι στο Χεράκι
Στη συνέχεια με αφορμή το χέρι και μια και βρισκόμασταν στις πρώτες σχεδόν ημέρες προσαρμογής και γνωριμίας μεταξύ μας αλλά και με το χώρο, διαβάσαμε αλλά και είδαμε σε βίντεο στο youtube την ιστορία του Τσέστερ και το Μαγικό Φιλάκι στο Χεράκι.

Επίσης προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε όσο καλύτερα μπορέσαμε το υπέροχο υλικό που βρήκαμε στον ιστότοπο του Πυθαγόρειου Νηπιαγωγείου (pythagoreionip.blogspot.gr), που προσφέρεται τόσο για παιχνίδια όσο και για κατασκευές. Έτσι παιξαμε παιχνίδια γνωριμίας μεταξύ μας, παιχνίδι ερωτήσεων για την καλύτερη γνωριμία με τον χώρο και τις γωνιές, επιτραπέζιο με τον Τσέστερ και βάλαμε με σωστή χρονική ακολουθία τις εικόνες από την ιστορία.

 Ζωγραφίσαμε τους φίλους του Τσέστερ αλλά και τους δικούς μας... Ενδεικτικά κάποιες από τις ζωγραφιές των παιδιών...


 Κατόπιν τα παιδιά αποτυπώσαν τις δικές τους παλαμίτσες στο χαρτί, αφού τις βούτηξαν σε τέμπερες και στη συνέχεια κόψαν και κόλλησαν κόκκινες καρδιές στο κέντρο. Μοιραστήκαμε μεταξύ μας τις δικές μας αγωνίες και ανησυχίες για τις πρώτες μέρες στο σχολείο αλλά ταυτόχρονα μοιραστήκαμε και την αγάπη μας, που την αποδώσαμε φτιάχνοντας κρεμαστά και κορώνες. Έτσι θα δείχναμε στη δική μας μαμά πως όλοι είμαστε φίλοι, αγαπημένοι και πως περάσαμε όμορφα στο σχολείο μας.








Εγώ και οι άλλοι
Επιπλέον αποφασίσαμε να  για να γνωριστούμε ακόμη καλύτερα, να παρουσιάσει ο καθένας τον εαυτό του και ότι του αρέσει ή όχι. Τα παιδιά έφεραν αγαπημένα τους αντικείμενα από το σπίτι, μας μίλησαν για αυτά και δώσαν μιά συνέντευξη στα υπόλοιπα παιδιά που υποβάλλαν τις ερωτήσεις τους.  Μετά το κάθε παιδί συμπλήρωσε και ζωγράφισε το δικό του κομμάτι puzzle που σκιαγραφεί τον εαυτό του και ότι αγαπάει. Όλα τα κομμάτια μαζί συνθέτουν την παρεούλα μας και συμβολίζουν το δέσιμό μας. Χρειάζονται όλα για να είμαστε ενωμένοι και πιο δυνατοί.



Επίσης, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ μας αλλά και πολλές διαφορές, τόσο στα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά, όσο και στις προτιμήσεις ή τις συνήθειές μας.
Μια ακόμη ομοιότητα ή διαφορά που εντοπίσαμε ήταν το όνομά μας αλλά και το αρχικό του ονόματός μας. Παίξαμε λοιπόν με τις καρτέλες των ονομάτων και με τα αρχικά. Πρώτα τα εντοπίσαμε στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής και κατόπιν τα ακουμπούσαμε με διάφορα μέρη του σώματός μας. Τα Τσεστεροαρχικά μας, τέλος, διακοσμήθηκαν από το κάθε παιδί με όποιο τρόπο ήθελε και δημιουργήσαν το "Δέντρο της Φιλίας" μας.





Ακόμη, μαντέψαμε και διαβάσαμε τα ονόματα των φίλων μας. Όποιος έδινε τη σωστή απάντηση έπαιρνε την αντίστοιχη καρτέλα με το όνομα. Νικητής αυτός που μάζευε τις περισσότερες. Τέλος, έπρεπε το κάθε παιδί να αναγνωρίσει το όνομα στο συρταράκι του κάθε παιδιού με βάση την καρτέλα του ονόματος που είχε στα χέρια του και στη συνέχεια να την τοποθετήσει μέσα σε αυτό. Το ίδιο έγινε και με τις καρεκλίτσες.



Σε μια άλλη δραστηριότητα, τα παιδιά και της πρωινής αλλά και της απογευματινής ζώνης, προσπάθησαν  να εντοπίσουν τα πεζά γράμματα του ονόματός τους, να τα βάλουν στη σωστή σειρά και στη συνέχεια να τα κολλήσουν σε μια λωρίδα χαρτιού ώστε να φτιάξουν τα Ονοματοπυραύλους τους.




Τέλος, εντοπίζοντας τα κεφαλαία γράμματα του ονόματός τους σε πλαστικά καπάκια και τοποθετώντας τα στη σωστή σειρά ΄συνέθεταν το όνομά τους, δημιουργώντας μια ...κάμπια που τρύπωνε σε έναν πίνακα με κάτι παράξενα λουλούδια..., όπως είπαν τα παιδιά. Το αποτέλεσμα αρκετά εικαστικό και εντυπωσιακό!











 Η Συνταγή της Φιλίας
Και αφού γνωριστήκαμε καλά, εξοικειωθήκαμε με τα ονόματα τα δικά μας και των φίλων μας και παραδεχθήκαμε πως ο βασικότερος κανόνας του σχολείου μας για να είμαστε χαρούμενοι και να περνάμε καλά είναι να σεβόμαστε και να αγαπάμε ο ένας τον άλλον αποφασίσαμε να γλυκαθούμε και λιγάκι. Πώς? Φτιάχνοντας τα κουλουράκια της φιλίας. Κουλουράκια ανθρωπάκια, άσπρα και καφέ και πολλές καρδούλες. Με αυτά θα κερνιόμασταν όχι μόνο εμείς αλλά θα κερνούσαμε και τα παιδιά του διπλανού τμήματος, όπως επίσης και τους γονείς μας που θα ερχόταν στο νηπιαγωγείο για την καθιερωμένη ενημερωτική συνάντηση με τις εκπαιδευτικούς.
Έτσι πλύναμε χέρια, αφού πρώτα μάθαμε κι ένα τραγουδάκι για χέρια καθαρά, σηκώσαμε μανίκια, διαβάσαμε τη συνταγή και την εκτελέσαμε με μεγάλη χαρά και πολλή αγάπη για να πετύχει. Γιατί συνταγή όπως και φιλία χωρίς πολλή αγάπη δεν γίνεται...!
                                                 
                                                   Το τραγουδάκι μας για χέρια καθαρά
 Η Συνταγή μας 










Και φυσικά το 1ο μας ταξίδι δεν τελειώνει εδώ αλλά ... συνεχίζεται...

2 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφες δραστηριότητες και το πρόγραμμά σας φαίνεται συναρπαστικό! Θα ταξιδέψουμε κι εμείς μαζί σας μέσα από την τέχνη! Καλή αρχή!!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και την ενθάρρυνση. Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά και θα είναι μεγάλη μας χαρά και τιμή να σας έχουμε συντροφιά μας! Εγώ άλλωστε θαυμάζω τη δική σας δουλειά καιρό τώρα!!!

      Διαγραφή