Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2015

Οι 4 Εποχές και ο μύθος της Περσεφόνης.

Ο κύκλος των εποχών που αποτελεί μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας στο Νηπιαγωγείο και ένας τρόπος να μαθαίνουμε και να συνειδητοποιούμε ευκολότερα την έννοια του χρόνου, αποτέλεσαν την αφόρμηση περαιτέρω ενασχόλησης με την εναλλαγή των εποχών.
 Μέσα από εικόνες που έφερα στην τάξη, τα παιδιά εντόπισαν τα κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματά των εποχών (φύση, καιρός, εποχιακά φρούτα και λαχανικά, γιορτές) και τις βασικότερες αλλαγές που συντελλούνται σε αυτές.

Κατόπιν περιηγηθήκαμε στο διαδίκτυο και αναζητήσαμε ανάλογες εικόνες που αφού τις αποθηκεύσαμε, τις εκτυπώσαμε.
Τις περιγράψαμε, παίξαμε με αυτές παιχνίδια γλωσσικά, παρατηρητικότητας, μνήμης. Κάναμε ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις.




 Παρακολουθήσαμε μέσα από βιντεάκια και προσομειώσεις στο youtube

  • την επιστημονική εξήγηση της εναλλαγής των εποχών.


  • Τα γενικά χαρακτηριστικά τους


Φτιάξαμε το δικό μας "δέντρο των εποχών", αφου πρώτα τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, σε 4 εποχές. Κάθε μία αποτύπωσε με την τεχνική και τα υλικά που επέλεξε, το πως θα ήταν το ίδιο δέντρο, μια ροδακινιά, σε κάθε εποχή. Οι μεταβολές ξεκάθαρες και το αποτέλεσμα εκπληκτικό.

 
 
   





Να και ο κύκλος των εποχών, ατομική κατασκευή.




Παρακολουθήσαμε σε animation το μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης, τη μυθολογική εκδοχή της εναλλαγής των εποχών.

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις σκηνές του μύθου και φτιαξαν το δικό τους βιβλίο που πήρε κι αυτό τη θέση του στη βιβλιοθήκη της τάξης μας.






Τέλος, τα παιδιά ζήτησαν να δραματοποιήσουμε την ιστορία κι έτσι αφού χωριστήκαν σε ομάδες, κατασκεύασαν κοστούμια, καπέλα, μοίρασαν τους ρόλους και το έπαιξαν με μεγάλη χαρά!
Ιδού...!
                                                        Η αρπαγή της Περσεφόνης


                                               
                                                       Και όλοι οι ηθοποιοί μας

Τέλος, σαν τελική αξιολόγηση παίξαμε ένα παιχνίδι στο οποίο οι δύο ομάδες για να κερδίσουν θα έπρεπε να εκτελέσουν σωστά  εναλλάξ κάποιους γρίφους και ασκήσεις που αφορούσαν τις 4 εποχές. Ασκήσεις ανασύνθεσεις λέξεων, συμπλήρωσης γραμμάτων, αριθμών και έυρεσης της εποχής μέσα από εικόνες ή έργα τέχνης. Ένα πακέτο ασκήσεων φτιαγμένα στο πρόγραμμα Jclic. Για κάθε σωστή απάντηση παίρναν και τους βαθμούς που αντιστοιχούσαν στην κάθε άσκηση ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας. Νικήτρια η ομάδα που θα συγκέντρωνε τους περισσότερους πόντους.
Αρχικά, με λάχνισμα χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και κάθε ομάδα θα έπρεπε να συνεργαστεί ώστε να βρει το όνομά της και να δημιουργήσει την επιγραφή της, γράφοντας και ζωγραφίζοντας τον τίτλο της. 
Έτσι χωρίστηκαν στις "χιονονιφάδες" και στους "χιονανθρώπους" και ο διαγωνισμός ξεκίνησε!





Η όλη διαδικασία τους άρεσε τόσο πολύ που ζητούσαν να  παίζουμε το παιχνίδι για όλη την εβδομάδα. Ε, νομίζω πως τις εμπεδώσαμε καλά τις εποχές!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου