Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2015

ΕΛΙΑ - ΛΑΔΙ

Η θεματική του Φθινοπώρου μας έφερε κοντά και στις ασχολίες των ανθρώπων την εποχή αυτή - ιδιαίτερα των ανθρώπων που ασχολούνται με τη γη - τρύγος, όργωμα, σπορά, λιομάζωμα.  Ένας περίπατος με τα παιδιά στη φύση και μερικά κλαδιά βαμβακιάς, λωτού και ελιάς που έφερε στην τάξη μας ο Δημοσθένης, αποτέλεσαν την αφόρμηση για παρατήρηση και περαιτέρω ενασχόληση με το θέμα.


Έτσι μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής του φυτού και πήραμε κι εμείς, λοιπόν, μια μικρή γεύση από το θαύμα του μικρού σπόρου, που "σκάει", φυτρώνει, μεγαλώνει... Γνωρίσαμε, λοιπόν, σπόρους, τα στάδια ανάπτυξης του φυτού, τις ανάγκες του για να αναπτυχθεί και τέλος, φυτέψαμε κι εμείς με τη σειρά μας, τα δικά μας σποράκια.




Κατόπιν ασχοληθήκαμε με την Ελιά, πλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με σχετικές λέξεις,
παίξαμε με αυτές, συνθέσαμε τα γραμματάκια της λέξης ΕΛΙΑ και φτιάξαμε ζευγαράκια λέξεων, τις "σύνθετες",


φτιάξαμε το δικό μας ιστόγραμμα για την ανίχνευση πρότερων ιδεών, αλλά και όσων νέων θα θέλαμε να μάθουμε,

γνωρίσαμε τα παράγωγά της και τη χρήση της,
 
μιλήσαμε για την επεξεργασία της ελιάς και τα στάδια παραγωγής λαδιού, είδαμε εξαιρετικά σχετικά βίντεο στο youtube, γνωρίσαμε και τις περιπέτειες της Ολιβίτσας της μικρής ελίτσας,

 




 

Διαβάσαμεκαι είδαμε το ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ, το οποίο και ζωγράφισαν τα παιδιά στη συνέχεια, 
 


αλλά μάθαμε και για το μύθο της διαμάχης της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία της πόλης της Αθήνας,
 



χωριστήκαμε σε ομάδες και δουλέψαμε το γράμμα Λ λ, ψάχνοντάς το σε εφημερίδες και γενικά έντυπο υλικό,


μετρήσαμε ελιές και φυλλαράκια, προσθέσαμε, αφαιρέσαμε, σκεφτήκαμε, δουλέψαμε τη λεπτή κινητικότητα,συνεργαστήκαμε,


Φυσικά το λάδι έδωσε ευκαιρίες για πειραματισμούς, τους οποίους και θα δούμε πιο αναλυτικά σε επόμενη ανάρτηση,


αλλά και για γευστικά ταξίδια - δοκιμάσαμε ψωμί με λάδι ρίγανη και ελιές, όπως συνηθίζαν οι άνθρωποι πιο παλιά και ηταν τόσο μα τόσο νόστιμο... τρεις φρατζόλες ψωμί εξαφανίστηκαν...!
 και τέλος φτιάξαμε το αγαπημένο μας ελιόψωμο,  όπως θα δείτε σε επόμενη ανάρτηση.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου