ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: «ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟΙ!»


ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  •   Να μάθουν τα παιδιά να σέβονται και να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες  και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου
  •   Να γνωρίσουν τα ήθη, έθιμα και τις συνήθειες των άλλων λαών και πολιτισμικών ομάδων
  •   Να αποδεχθούν την κάθε είδους μορφή διαφορετικότητας (φυλή, γλώσσα, θρησκεία, χρώμα  κ.τ.λ)
  •   Να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας
  •   Να γνωρίσουν πως υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών  αναπηρίες και να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής τους και την καθημερινότητά τους
  •   Να αποκτήσουν στάσεις και συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να γίνουν πολίτες του κόσμου απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις
  •   Να συνειδητοποιήσουν  τα νήπια  πως η διαφορετικότητα του άλλου δεν αποτελεί εμπόδιο και να διώξουν τα αρνητικά συναισθήματα του φόβου, της επιθετικότητας και της απόρριψης
  •   Να μάθουν να συζητούν, να σέβονται τις απόψεις και τις ανάγκες των άλλων
  •   Να αναπτυχθούν ολόπλευρα (σωματικά, ψυχικά,κοινωνικοσυναισθηματικά)

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

  • Διερευνητική-Ανακαλυπτική μάθηση και Εμπειρική-Βιωματική προσέγγιση

  • Διαθεματική προσέγγιση 

  • Ανίχνευση-καταιγισμός ιδεών

  • Ομαδοσυνεργατική
  • Δραματοποίηση


Για  την  επίτευξη  των  στόχων  του  προγράμματος πραγματοποιήθηκαν  οι  παρακάτω  δραστηριότητες τις  οποίες  θα παρουσιάσουμε  με  τη  χρονική  σειρά  που υλοποιούνται και  τη θεματική ενότητα που συνδέονται.


 ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ


Θεματική ενότητα «Εγώ και οι άλλοι»

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωρίσαμε ο ένας τον άλλον. Είναι σημαντικό να γνωριστούμε, για να αποκτήσουμε δεσμούς και να γίνουμε μια ομάδα. Παίξαμε διάφορα παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικά παιχνίδια για την ενίσχυση της ομάδας και την ανάπτυξη σχέσεων φιλίας και συνεργασίας.








 Επίσης το πρώτο πράγμα που μάθαμε ήταν να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και το αρχικό γράμμα του ονόματος  μας.



Στην συνέχεια μιλήσαμε για τον εαυτό μας. Κάθε νήπιο παρουσίασε τον εαυτό του στην υπόλοιπη ομάδα λέγοντας  το όνομά του , την ηλικία του ,για τα αγαπημένα του παιχνίδια, χρώματα, φαγητό ή συνήθειες.









Η εφημερίδα του εαυτού μας


το περίπτερο με τις εφημερίδες μας





Επιδαπέδιο παιχνίδι γνωριμίας
(παρουσιάζω τον εαυτό μου)



Μιλήσαμε για το αγαπημένο μας χρώμα και ψηφίσαμε για να αναδείξουμε το αγαπημένο χρώμα της τάξης μας.



Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στη τάξη τα παιδιά κατανόησαν ότι μπορεί να είμαστε όλοι ίδιοι αλλά και διαφορετικοί και ο καθένας έχε κάτι που τον κάνει να ξεχωρίζει και να είναι τόσο σπουδαίος και σημαντικός όσο και οι άλλοι.

Με την ιστορία του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα προσεγγίσαμε το θέμα της διαφορετικότητας.



Φτιάξαμε τον Έλμερ με την τεχνική του κολάζ και με την χρήση ενός ζαριού κολλούσαμε το αντίστοιχο χρώμα .


Μοναδικοί παρδαλοί ελέφαντες



Το παζλ της διαφορετικότητας

Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του κομμάτι στο παζλ





Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες με την παρουσίαση του εαυτού μας, προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε και να καταλάβουμε ποιος έχει αυτά τα μάτια...




Δραστηριότητες συνεργασίας

Με την βοήθεια του φίλου μου διακοσμώ την " καρδούλα της φιλίας"







Φτιάξαμε την αλυσίδα της φιλίας

Τα παιδιά ζωγράφισαν σε λωρίδες χρωματιστών χαρτιών και από την άλλη πλευρά έγραψαν τα ονόματά τους. Οι λωρίδες αποτελούν τους κρίκους της αλυσίδας.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου