Η Ισπανία και η Ισπανική Γλώσσα
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησής μας και της ενασχόλησής μας με το πρόγραμμά μας, φτιάξαμε με ποικίλους τρόπους και υλικά, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις των παιδιών, τον χάρτη της Ισπανίας. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και κάθε μία έπρεπε να δουλέψει με ένα διαφορετικό τρόπο, η μία με δακτυλομπογιές,η δεύτερη με ξυλομπογιέςς και ψηφίδες από χρωματιστά χαρτάκια και η τρίτη με μαρκαδόρους και κομματάκια από εφημερίδες. Επίσης, τα παιδιά αντέγραψαν το όνομα της χώρας και της πόλης όπου γεννήθηκε ο ζωγράφος.
Παρακάτω παραθέτω το φύλλο εργασίας και κάποιους από τους χάρτες μας...
Το γεγονός ότι άκουσαν σε παιδικό τραγουδάκι ανθρώπους να μιλούν σε μια ξένη γλώσσα διαφορετική από τη δική τους, ενθουσίασε τα παιδιά και έτσι αποφασίσαμε κι εμείς να μαθαίνουμε κάθε φορά 2 λέξεις από κάθε ξένη γλώσσα που θα συναντάμε σε κάθε μας "ταξίδι". Έτσι μάθαμε τις λέξεις φίλος και αγάπη στα Ισπανικά, δηλαδή amigo και amor. Ιδιαίτερα διασκεδαστικά και εύκολα κατανοητά videos για τα παιδιά
ήταν τα παρακάτω που βρήκα στο youtube και τα έφεραν ακόμη πιο κοντά στην
ισπανική γλώσσα. Μάλιστα μαντεύαν και μετέφραζαν με μεγάλη επιτυχία και
χαρά.
Και βέβαια τραγουδήσαμε και συνοδέψαμε με τις ανάλογες κινήσεις το τραγούδι "Μακριά στην Ισπανία, όλε!"
Μακριά στην Ισπανία, όλε
Μακριά στην Ισπανία, όοοολε
Που χει ψηλά βουνά
και θάλασσα πλατιά
ο ήλιος λαμπερός
και το κρασί γλυκό
κιθάρες τραγουδούν
και τα πουλιά πετούν
Μακριά στην Ισπανία, όοοοοοοολε!
Μακριά στην Ισπανία, όοοολε
Που χει ψηλά βουνά
και θάλασσα πλατιά
ο ήλιος λαμπερός
και το κρασί γλυκό
κιθάρες τραγουδούν
και τα πουλιά πετούν
Μακριά στην Ισπανία, όοοοοοοολε!
Εγώ και οι άλλοι - Πορτρέτα
Σε
συνέχεια της ενασχόλησής μας με τον εαυτό μας και τους άλλους και
επηρεασμένοι από τα πορτρέτα του Picasso, άλλα με μορφές κανονικές και
άλλα με μορφές παράξενες, βγαλμένες από τον κόσμο της φαντασίας του
ζωγράφου, προχωρήσαμε κι εμείς στην εικαστική απόδοση των δικών μας
πορτρέτων, συμβατικών και φανταστικών!
Ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ
Ο ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΣΑΝ ΤΟΥ PICASSO
Αφού παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τους παραπάνω πίνακες και την ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο ο ζωγράφος απεικονίζει τα πρόσωπα, εντοπίσαμε διάφορα είδη γραμμών και σχημάτων κι έτσι έγινε ταυτόχρονα και μια πρώτη ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών σχετικά με αυτά. Κατόπιν επιλέξαν έναν από αυτούς ώστε να τον αναπαράγουν με τα δικά τους χρώματα προσπαθώντας ταυτόχρονα να ιχνογραφήσουν πάνω στα διάφορα είδη γραμμών και σχημάτων. Δημιουργήσαν το δικό τους πάζλ το οποίο και πήραν στο σπίτι τους αφού πρώτα το πλαστικοποίησα, το αρίθμησα τα κομμάτια στο πίσω μέρος ώστε να είναι ευκολότερη η σύνθεση του πάζλ και στη συνέχεια το έκοψα.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας παράξενα πρόσωπα με έναν διαφορετικό όμως τρόπο. Έτσι αφού τα παιδιά έκοψαν από περιοδικά διάφορα χαρακτηριστικά προσώπου: μάτια, μύτες, χείλη, αυτιά, τα έφεραν στην ολομέλεια και στη συνέχεια τα ομαδοποίησαν. Κατόπιν ο καθένας διάλεγε αυτά που χρειαζόταν από κάθε ομάδα προκριμένου να τα κολλήσει σε ένα χαρτί που του είχε δοθεί με το σχήμα ενός προσώπου, προκειμένου να δημιουργήσει το δικό του παράξενο πρόσωπο. Η διαδικασία και το αποτέλεσμα πραγματικά ενθουσίασε τα παιδιά. Τα σχέδια με τα πρόσωπα βρήκα στο διαδίκτυο αλλά δυστυχώς δεν θυμάμαι τη διεύθυνση.
Εγώ και η Οικογένειά μου
Φυσικά
μια και ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας ήταν αδύνατον να μη μιλήσαμε για
την οικογένειά μας και δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε ένα μικρό
αφιέρωμα σε αυτήν και το σπίτι μας. Η αγάπη μας για τους δικούς μας
αποδόθηκε με μια απλή και όμορφη κατασκευή που τα παιδιά αφιέρωσαν σε
αυτούς και την πήραν στο σπίτι τους για να τη χαρίσουν στους αγαπημένους
τους.
Τα παιδιά προσπάθησαν να αναπαραστήσουν τον πίνακα του Picasso "οι φίλοι" βάζοντας
στη θέση των 2 προσώπων τον εαυτό τους και τον καλύτερό τους φίλο.Επίσης, κλήθηκαν να γράψουν τα ονόματα τα δικά τους αλλά και των φίλων τους καθώς και τον τίτλο του έργου: "οι φίλοι".
Εγώ και οι φίλοι μου τα ζώα
Στα πλάισια της Παγκόσμια Ημέρας των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου και με αφορμή όσα άκουσαν τα παιδιά στο πρωινό πρόγραμμα, επισημάναμε το γεγονός ότι φίλοι μας δεν είναι μόνο οι άνθρωποι αλλα μπορεί να είναι και τα ζώα. Ήδη τα παιδιά είχαν ζωγραφίσει τα αγαπημένα τους ζωάκια ή τα κατοικίδιά τους και μίλησαν για την φροντίδα και την αγάπη που πρέπει εμείς οι άνθρωποι να δείχνουμε ώστε να είναι κι αυτά ευτυχισμένα.Ενδεικτικά κάποιες από τις ζωγραφιές των παιδιών...
Έπαιξαν παιχνίδια μιμούμενα τις φωνές και τις κινήσεις διάφορων ζώων και στην αυλή παίξαμε τη Γάτα και τα Ποντίκια.
Δημιουργήσαν ένα πανό με σύνθημα ΑΓΑΠΩ ΤΑ ΖΩΑ, σχηματίζοντας τα γράμματα με πολλά ζωάκια που χρωμάτισαν κι έκοψαν.
Στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας δακτυλόκουκλες ζωάκια με πατρόν που βρήκαμε στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στις παρακάτω διευθύνσεις:
http://paraisodoeducando.blogspot.gr και
http://rosariomanoscretivas.blogspot.gr/2010/12/figuras-para-recortar.html
Τα πατρόν
Τα παιδιά έπαιξαν με αυτές και αυτοσχεδίασαν με ευφάνταστους διαλόγους και ιστορίες.
Τέλος, παρακολουθήσαμε στο youtube σχετικό κουκλοθέατρο με τίτλο "Η αγάπη γαι τα ζώα"
Τα χέρια είναι για..
Τα χέρια δεν είναι για...
Επανερχόμενοι στο χέρι στο οποίο και είχαμε εστιάσει στον πίνακα από την αρχή και με την ευκαιρία της διαμόρφωσης του Συμβολαίου της τάξης και των Κανόνων που ορίστηκαν και συμφωνήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά, διαβάσαμε το βιβλίο "τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε"
και πήγαμε και λίγο παραπέρα διαβάζοντας και το "ο Κίκο και το Χέρι". Επιπλέον, παρακολουθήσαμε και το σχετικό υπέροχο video που βρήκαμε στο διαδίκτυο.
Ξαναθυμηθήκαμε τα ονόματα των δακτύλων και τους κανόνες υγιεινής για χέρια καθαρά και με αφορμή τα σαπουνάκια που έφτιαξε ο Θάνος μας με τη μαμά του στο σπίτι και μας τα έφερε στο σχολείο για να μας τα χαρίσει, αποφασίσαμε να καλέσουμε τη μαμά του στην τάξη μας για να μας δείξουν μαζί με τον Θάνο πως γίνονται.
Ξαναθυμηθήκαμε τα ονόματα των δακτύλων και τους κανόνες υγιεινής για χέρια καθαρά και με αφορμή τα σαπουνάκια που έφτιαξε ο Θάνος μας με τη μαμά του στο σπίτι και μας τα έφερε στο σχολείο για να μας τα χαρίσει, αποφασίσαμε να καλέσουμε τη μαμά του στην τάξη μας για να μας δείξουν μαζί με τον Θάνο πως γίνονται.
Και το ταξίδι μας αυτό συνεχίζεται
- με τις δικές μας πολύχρωμες εικαστικές δημιουργίες για τα χέρια και γνωριμία με το σχήμα του κύκλου και τους ομόκεντρους κύκλους,
- με μία ταινία στο movie maker, με τίτλο: "τα χέρια είναι ..."
- με ψυχοκινητική, δίνοντας έμφαση στα χέρια αλλά και γενικά στα μέρη του σώματός μας, χορέψαμε και παίξαμε με τους φίλουςμας (Χόκυ Πόκυ, Κεφάλι-Ωμοι- Γόνατα και Πόδια, παντομίμα...)
Μα τι υπέροχο ταξίδι κάνατε και πόσο δημιουργικό!!!! Συνταξιδέψαμε μαζί σας! Συγχαρητήρια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστούμε πάρα πολύ! Συνεχίζουμε...παρέα και χαιρόμαστε γι΄αυτό!!!
Διαγραφή