Στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας στο Νηπιαγωγείο μας, διαβάσαμε και είδαμε σε pdf στον βιντεοπροβολέα μαζί με το κλασικό τμήμα την υπέροχη αληθινή ιστορία της Jeanette Winter, "η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας". Στην ιστορία τονίζεται η αξία και η αγάπη στα βιβλία, σε μια εμπόλεμη χώρα όπου ο αγώνας για την σωτηρία της ανθρώπινης ζωής συντελείται παράλληλα με τον αγώνα για την σωτηρία των βιβλίων και την προστασία τους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιστορία, οι ερωτήσεις και οι ιδέες τους ήταν πολλές.
Εντοπίσαμε, τη λέξη βιβλιοθηκάριος
και ενημερωθήκαμε από την κα. Σαλπιγγίδου για τον τρόπο λειτουργίας της, τα βιβλία που διαθέτει, τα δικαιώματα του μικρού Αναγνώστη κ.α..
Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο ζωγραφίσαμε τη δημοτική βιβλιοθήκη και γράψαμε το όνομά της.
Ο Χρήστος πρότεινε να μετατρέψουμε την κουζίνα σε δανειστική βιβλιοθήκη για να παίζουμε. Η πρόταση έγινε από όλους δεκτή. Ακολούθησε καταγραφή των αντικειμένων που θα χρειαστούμε βιβλία, επιγραφή, σφραγίδα, υπολογιστή, αυτοκόλητα με αριθμούς, βιβλιοθηκάριο, κάρτα δανειστικής βιβλιοθήκης κ.α.
Έτσι κατασκευάσαμε κάρτα δανειστικής βιβλιοθήκης
Γίναμε συγγραφείς και κατασκευάσαμε βιβλία
Κατασκευάσαμε την επιγραφή της βιβλιοθήκης
Με κλήρωση διαλέξαμε βιβλιοθηκάριο
και το παιχνίδι άρχισε
Η αγάπη μας για το βιβλίο δυναμώνει και γίνεται ολοένα και καλύτερος φίλος μας.
Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε την ιστορία και στην ερώτηση "τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, που ευτυχώς έχουμε ειρήνη, για να προστατεύουμε και να φροντίζουμε τα βιβλία;" και "τι πιστεύεται ότι θα μας συμβούλευαν οι ήρωες της ιστορίας;" , τα παιδιά δώσαν τις προτάσεις τους, τις καταγράψαμε και τις ζωγραφίσαμε. Έτσι δημιουργήθηκε η αφίσα μας με τους κανόνες προστασίας και καλύτερης φροντίδας των βιβλίων.
Εντοπίσαμε την χώρα στην οποία διαδραματίστηκε η ιστορία μας στην υδρόγειο σφαίρα και τη συγκρίναμε με τη δική μας ως προς το σχήμα, μέγεθος, απόσταση, την ήπειρο, τη γλώσσα, τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής των ανθρώπων της.
Δημιουργήθηκε η ανάγκη να εντοπίσουμε ομοιότητες και διαφορές μας με άλλους ανθρώπους και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε το επόμενο διάστημα με το θέμα αυτό, που θα δώσει και μια διαπολιτιστική διάσταση στο πρόγραμμά μας.
Στη συνέχεια εκτυπώσαμε εικόνες του βιβλίου τις οποίες επέλεξαν τα παιδιά και προσπάθησαν, βάζοντάς τες με σωστή χρονική ακολουθία, να ανασυνθέσουν και να αναδιηγηθούν την ιστορία.
Κατόπιν, προχωρήσαμε σε ομαδοποιήσεις και σειροθετήσεις ξεκινώντας από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα. Βρήκαμε ευκαιρία για αριθμητικές πράξεις, προσθέσεις, αφαιρέσεις και ισότητες.
Προχωρήσαμε στη δημιουργία της δικής μας δανειστικής βιβλιοθήκης, αφού πρώτα φυσικά, ορίσαμε τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν και τι εξυπηρετούν.
Αφού τακτοποιήθηκαν τα βιβλία στα ράφια τους και δείξαμε τον τρόπο λειτουργία της, τα παιδιά διακοσμήσαν τη δική τους το καθένα σακκούλα δανεισμού, με τη σοφή κουκουβάγια και το όνομά τους, ώστε να την ξεχωρίζουν. Επιπλέον, συζητώντας για τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη, φτιάξαν και σελιδοδείκτες ώστε να μην χάνουν την σελίδα τους όταν για οποιοδήποτε λόγο θελήσουν να σταματήσουν και να κλείσουν το βιβλίο τους.
Στη συνέχεια δανείστηκε ο καθένας το βιβλίο του, αφού τηρήθηκε η απαρραίτητη διαδιακασία, συμπληρώθηκε η ατομική καρτέλα δανεισμού και υπογράφηκα το συμβόλαιο δανεισμού.
Μετά από όλα αυτά τα παιδιά αναρωτήθηκαν αν υπάρχει βιβλιοθήκη σαν αυτή της Βασόρας στη δική μας πόλη και η μετάβασή μας σε αυτήν κανονίστηκε αμέσως, μια και έχουμε την τύχη να βρίσκεται πολύ κοντά στο σχολείο μας.
Την επόμενη μέρα, λοιπόν, επισκεφτήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής.
Εκεί εκδόθηκε και η κάρτα δανεισμού μας, ώστε να ανατρέχουμε σε αυτήν και να δανειζόμαστε βιβλία ανάλογα με το θέμα που διαπραγματευόμαστε κάθε φορά, να αναζητούμε πληροφορίες και να λύνουμε τις απορίες αλλά και να διασκεδάζουμε ταξιδεύοντας στους φανταστικούς κόσμους των παραμυθιών.
Έτσι τα παιδιά διάλεξαν βιβλία με διάφορα θέματα και τα φέραμε στην τάξη μας για να τα διαβάσουμε.
Ο Χρήστος πρότεινε να μετατρέψουμε την κουζίνα σε δανειστική βιβλιοθήκη για να παίζουμε. Η πρόταση έγινε από όλους δεκτή. Ακολούθησε καταγραφή των αντικειμένων που θα χρειαστούμε βιβλία, επιγραφή, σφραγίδα, υπολογιστή, αυτοκόλητα με αριθμούς, βιβλιοθηκάριο, κάρτα δανειστικής βιβλιοθήκης κ.α.
Έτσι κατασκευάσαμε κάρτα δανειστικής βιβλιοθήκης
Γίναμε συγγραφείς και κατασκευάσαμε βιβλία
Βιβλίο για τους αριθμούς |
Βιβλίο για τους πλανήτες |
Γράφουμε τον τίτλο |
Βιβλίο για τι γράμμα Ββ |
Βιβλίο για τις ημέρες |
Βιβλίο για τον καιρό |
Με κλήρωση διαλέξαμε βιβλιοθηκάριο
και το παιχνίδι άρχισε
Διαλέγω βιβλίο |
Δείχνω την κάρτα της δανειστικής βιβλιοθήκης |
Ο βιβλιοθηκάριος σημειώνει τον τίτλο του βιβλίου και την ημερομηνία |
Καλές αναγνώσεις, λοιπόν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου