Στο πλαίσιο επεξεργασίας εννοιών από τις φυσικές επιστήμες ασχοληθήκαμε με το μαγνητισμό. Αρχικά πραγματοποιήθηκε μια διερεύνση των ιδεών των παιδιών σχετικά με τους μαγνήτες προκειμένου να αξιοποιηθούν σε επόμενο στάδιο. Διατυπώθηκε το εξής ερώτημα : "Ποιος τραβάει πράγματα χωρίς να το θέλουμε ;" Τα νήπια εξέφρασαν τις ιδέες τους σύμφωνα με τις εμπειρίες τους ο αέρας, ο μαγνήτης κλπ.
Ποια αντικείμενα τραβάει ο μαγνήτης ;
Προκειμένου να διερευνηθει το παραπάνω ερώτημα χωριστήκαμε με κλήρωση σε τρεις ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκε ένα φύλλο καταγραφής με εικόνες διάφορων αντικειμένων και μαγνήτες. Κάθε ομάδα έπρεπε να επιλέξει το γραμματέα που θα καταγράφει τις παρατηρήσεις, τα παιδιά που θα φέρουν στην ομάδα τα αντικείμενα από το φύλλο καταγραφής καθώς και τον εκπρόσωπο που θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα των πειραματισμών.
Αρχικά ο γραμματέας κατέγραψε τις υποθέσεις των νηπίων σχετικά με το αν ο μαγνήτης έλκει τα καρφιά, τους συνδετήρες, τα τουβλάκια, τις πινέζες, το ψαλίδι, το μαρκαδόρο κλπ. Στη συνέχεια κάθε νήπιο με τη σειρά πλησίαζε το μαγνήτη σε ένα ανυτικείμενο και έλεγε το αποτέλεσμα στο γραμματέα για να το καταγράψει. Ακολούθως πειραματίστηκαν και με άλλα αντικείμεν ατης τάξης που δεν υπήρχαν στο φύλλο καταγραφής. Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της στην ολομέλεια (υποθέσεις και παρατηρήσεις).
Αρχικά ο γραμματέας κατέγραψε τις υποθέσεις των νηπίων σχετικά με το αν ο μαγνήτης έλκει τα καρφιά, τους συνδετήρες, τα τουβλάκια, τις πινέζες, το ψαλίδι, το μαρκαδόρο κλπ. Στη συνέχεια κάθε νήπιο με τη σειρά πλησίαζε το μαγνήτη σε ένα ανυτικείμενο και έλεγε το αποτέλεσμα στο γραμματέα για να το καταγράψει. Ακολούθως πειραματίστηκαν και με άλλα αντικείμεν ατης τάξης που δεν υπήρχαν στο φύλλο καταγραφής. Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της στην ολομέλεια (υποθέσεις και παρατηρήσεις).
Καταμερισμός εργασιών και αναζήτηση αντικειμένων |
Καταγράφουμε υποθέσεις |
Πειραματιζόμαστε |
Ανακοινώνουμε τα αποτελέσματα |
Η "δύναμη" του μαγνήτη περνάει μέσα από τα πράγματα ;
Για να διερευνήσουμε το παραπάνω ερώτημα τοποθετήσαμε πάνω σε ένα χαρτόνι ένα συνδετήρα και λίγο χρώμα. Ζητήσαμε από τα νήπια να ζωγραφίσουν με το συνδετήρα χωρίς να τον ακουμπήσουν. Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια και καλός χειρισμός του μαγνήτη αλλά τα καταφέραμε.
Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκαν οι ακόλουθες μαγντοζωγραφιές.
Πώς μπορούμε να μετακινήσουμε ένα αυτοκίνητο με μαγνήτες χωρίς να το ακουμπήσουμε ;
Μα φυσικά με μαγνήτες εκμεταλευόμενοι τους πόλους του μαγνήτη που απωθούνται.
Στη συνέχεια παίξαμε το παρακάτω διαδικτυακό παιχνίδι με του μαγνήτες
Ψάρεμα με μαγνήτες
Δημιουργήσαμε καλάμια με μαλλί πλεξίματος και ένα μαγνήτη στην άκρη. Πάνω σε ένα μπλε ύφασμα (τη θάλασσα) τοποθετήσαμε χρωματιστά ψάρια με αριθμούς. Κάθε ψάρι ήταν πιασμένο με ένα μεγάλο συνδετήρα (για να μπορεί να έλκεται από το μαγνήτη).
Κάθε νήπιο έριχνε δύο ζάρια και έπρεπε να ψαρέψει τον αριθμό που ηταν άθροισμα των δύο ζαριών.Αν δεν υπήρχε ο αριθμός αυτός έπρεπε να ψαρέψει δύο αριθμούς που όταν προστεθούν δίνουν τον αριθμό π.χ 3+4=7. Δύσκολο αλλά τα καταφέραμε...
Για αξιολόγηση τοποθετήσαμε τα αντικείμενα στην κατάλληλη θέση ανάλογα με το αν έλκονται από τους μαγνήτες ή όχι στο λογισμικό Kidspiration
Με τον τρόπο αυτό δημιουργήθηκαν οι ακόλουθες μαγντοζωγραφιές.
Πώς μπορούμε να μετακινήσουμε ένα αυτοκίνητο με μαγνήτες χωρίς να το ακουμπήσουμε ;
Μα φυσικά με μαγνήτες εκμεταλευόμενοι τους πόλους του μαγνήτη που απωθούνται.
Στη συνέχεια παίξαμε το παρακάτω διαδικτυακό παιχνίδι με του μαγνήτες
Δημιουργήσαμε καλάμια με μαλλί πλεξίματος και ένα μαγνήτη στην άκρη. Πάνω σε ένα μπλε ύφασμα (τη θάλασσα) τοποθετήσαμε χρωματιστά ψάρια με αριθμούς. Κάθε ψάρι ήταν πιασμένο με ένα μεγάλο συνδετήρα (για να μπορεί να έλκεται από το μαγνήτη).
Κάθε νήπιο έριχνε δύο ζάρια και έπρεπε να ψαρέψει τον αριθμό που ηταν άθροισμα των δύο ζαριών.Αν δεν υπήρχε ο αριθμός αυτός έπρεπε να ψαρέψει δύο αριθμούς που όταν προστεθούν δίνουν τον αριθμό π.χ 3+4=7. Δύσκολο αλλά τα καταφέραμε...
Για αξιολόγηση τοποθετήσαμε τα αντικείμενα στην κατάλληλη θέση ανάλογα με το αν έλκονται από τους μαγνήτες ή όχι στο λογισμικό Kidspiration
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου