Κυριακή, 6 Μαρτίου 2016

Φροντίζω το εαυτό μου και τους άλλους.

Στα πλαίσια της ενότητας "εγώ και οι άλλοι", ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας, τις ανάγκες και τα αγαπημένα μας. Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους και εστιάσαμε σε αυτά που χρειαζόμαστε αλλά και σε αυτά που πρέπει να κάνουμε εμείς οι ίδιοι, ώστε να είμαστε καλά, υγιείς αλλά και χαρούμενοι.

 Τα σημαιάκια του εαυτού μας, στολισαν την τάξη μας. Μέσα από αυτά τα παιδιά ζωγράφισαν, έγραψαν και μας παρουσίασαν τον εαυτό τους. Ύστερα τα στολίσαμε.

Κατόπιν, αφού παίξαμε παιχνίδια με τα μάτια τους (εκτυπωμένα από φωτογραφίες τους σε χαρτί), αυτα αποτέλεσαν ένα στοιχείο και μια αρχή για να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους. Χρησιμοποίησαν μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, τέμπερες, λαδοπαστέλ, ό,τι και όπως ήθελε ο καθένας.













 Στη συνέχεια είδαμε λύσαμε τις απορίες μας σχετικά με το πως είναι και πως λειτουργεί το σώμα μας εξωτερικά και εσωτερικά. Βιβλια, διαδίκτυο, βίντεο, εικόνες βοήθησαν ώστε να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίες και το υλικό μας.
Εντωμεταξύ, ένα δικό μου ατύχημα το διάστημα αυτό, με τις ακτινογραφίες που χρειάστηκε να βγάλω καθώς και κάποιοι μώλωπες και ράμματα στο κεφάλι στάθηκαν ένα καλό βιωματικό και ρεαλιστικό μάθημα για τα παιδιά μου αλλά και αφορμή να μιλήσουμε για το εσωτερικό του κεφαλιού και τις λειτουργίες του Κύριου Εγκέφαλου, που διατάζει για όλα. Ενώ κοιτώντας την ταινία από το καρδιογράφημα εξηγήσαμε κάποια πράγματα για τη λειτουργία της καρδιάς που παρέα με το εγκέφαλο "κάνουν κουμάντο" σε όλα.


Παρά τις διαφορές των ανθρώπων σε εξωτερικά χαρακτηριστικά και χρώμα δέρματος ή οποιαδήποτε άλλη ετερότητα γλωσσική, εθνική, φυλετικη διαπιστώσαμε ό,τι εσωτερικά είμαστε ίδιοι. Ίδιες λειτουργίες, ίδιες ανάγκες και ο κύριος Σκελετούλης ίδιος σε όλους, με μεγάλη ανάγκη σε τροφές πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη D.



 Στη συνέχεια ο καθένας έφτιαξε τον δικό του κύριο Σκελετούλη.


 Με αφορμή το δοντάκι  που έφερε η Ιωάννα μας στο σχολείο, ασχοληθήκαμε και με τα δόντια μας και γενικά τη στοματική υγεία.


Διαβάσαμε σχετικές ιστορίες όπως:


Μιλήσαμε για ωφέλιμες και βλαβερές τροφές για τον οργανισμό μας και κυρίως για τα δόντια και τα παιδιά τις ομαδοποίησαν και  αφού εργάστηκαν ομαδικά, βρήκαν αντίστοιχες σε περιοδικά, φτιάχνοντας έτσι την αφίσα του χαρούμενου και λυπημένου δοντιού.



Παίξαμε την τρίλιζα του δοντιού, μια ιδέα από το εξαιρετικό blog της Ανθής Ζήση, και τη ζωγραφίσαμε



Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για την υγιεινή των δοντιών, τα μικρόβια και το σωστό τρόπο βουρτσίσματος, με ιδιαίτερα ενδιαφέρον εκείνο της σειράς "Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο Άνθρωπος".
Επίσης, δράττοντας της ευκαιρίας γνωρίσαμε το γράμμα δ και παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο από την εκπαιδευτική σειρά "ένα γράμμα μια ιστορία".



Ζωγραφίσαμε.





Στη συνέχεια φτιάξαμε τις τεράστιες οδοντόβουρτσές μας, όπου τα παιδιά γράψαν από όσα έμαθαν, λέξεις που μας θυμίζουν τι κάνει καλό στα δόντια.






Οι μεγάλες οδοντόβουρτες έδωσσαν στα παιδιά την ιδέα να διαδηλώσουν κρατώντας τες σε όλο το Νηπιαγωγείο, κατά της τερηδόνας και για δόντια γερά, ώστε να ευαισθητοποιηθούν και τα άλλα παιδιά ακούγοντας το σύνθημά τους:
 "για δόντια γερά, όχι γλυκά, πλύσιμο, βούρτσισμα τακτικά!", αλλά και τις λέξεις που γράψαν πάνω στις βούρτσες τους.
Έτσι φτιάξαν και τα πανώ τους και η δραση τους ξεκίνησε!






Μετά την επίσκεψη οδοντιάτρου στο Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά έπαιξαν στη γωνιά οδοντιατρείου του κλασικού τμήματος, με ιδιαίτερη προσήλωση και χαρά.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου