Το μήνα αυτό ασχοληθήκαμε με τα φράγματα στο πλαίσιο της ενότητας "Electrical Engineering". Αρχικά έγινε διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των νηπίων σχετικά με το τι είναι ένα φράγμα μέσω της ζωγραφικής. Η πλειονότητα των νηπίων δεν είχε ιδέα όπως άλλωστε φαίνεται και στις ζωγραφιές τους.
Eνεργοποίηση-εμπλοκή: Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο και animation σχετικά με διαφορετικά είδη φράγματος και σημειώσαμε τα χαρακτηριστικά τους.
Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το φράγμα της Γρατινής και να το παρατηρήσουμε από κοντά.
Εξερεύνηση : Πραγματοποιήσαμε πειράματα κίνησης, δύναμης και αντοχής
Για να καταλάβουμε τη δύναμη του νερού πραγματοποιήσαμε το ακόλουθο πείραμα
Επεξήγηση : Παρακολουθήσαμε animation όπου φαίνεται η μετατροπή της ενέργειας του νερού του φράγματος σε ηλεκτρική μέσω ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου.
Επεξεργασία : Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και κάθε μία ομάδα ανέλαβε να φτιάξει ένα φράγμα με διαφορετικό οικοδομικό υλικό. Στο τέλος προσθέσαμ ενερό για να διαπιστώσουμε την αντοχή του. Δυστυχώς κανένα φράγμα από καμία ομάδα δε λειτούργησε σωστά.
Προχωρήσαμε στην κατασκευή ενός μοντέλου φράγματος που παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω του αντίστοιχου εργοστασίου, από φελιζόλ. Με σύρμα πίπας κατασκευάσαμε τα καλώδια της ΔΕΗ που μεταφέρουν το ηλεκτρικό ρεύμ αστο κοντινό χωριό που φτιάξαμε από τουβλάκια.
Τελειώνοντας την ενότητα τα νήπια κλήθηκαν για άλλη μια φορά να ζωγραφίσουν "τι είναι ένα φράγμα". Αυτή τη φορά οι ζωγραφιές τους δείχνουν ότι αντιλήφθηκαν τι είναι ένα φράγμα και πώς λειτουργεί.
Pretest dam from tsigidou
Eνεργοποίηση-εμπλοκή: Παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο και animation σχετικά με διαφορετικά είδη φράγματος και σημειώσαμε τα χαρακτηριστικά τους.
Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το φράγμα της Γρατινής και να το παρατηρήσουμε από κοντά.
Εξερεύνηση : Πραγματοποιήσαμε πειράματα κίνησης, δύναμης και αντοχής
Για να καταλάβουμε τη δύναμη του νερού πραγματοποιήσαμε το ακόλουθο πείραμα
Ρίχνοντας νερό πάνω στα κουτάλια καταφέραμε να σηκώσουμε μία χάντρα από το έδαφος.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα αντοχής. Ποιο χάρτινο σχήμα το τρίγωνο, το τετράγωνο ή ο κύκλος μπορεί να αντέξει τα περισσότερα βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας ;
Αρχικά δοκιμάσαμε το τρίγωνο και διαπιστώσαμε ότι δε μπορούσε να κρατήσει κανένα βιβλίο. Στη συνέχεια δοκιμάσαμε το τετράγωνο και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να αντέξει έν αβιβλίο. Τέλος δοκιμάσαμε τον κύκλο (κύλινδρο). Αυτός κατάφερε να σηκώσει 5 βιβλία. Καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας όπως φαίνεται παρακάτω Επεξήγηση : Παρακολουθήσαμε animation όπου φαίνεται η μετατροπή της ενέργειας του νερού του φράγματος σε ηλεκτρική μέσω ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου.
Προχωρήσαμε στην κατασκευή ενός μοντέλου φράγματος που παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω του αντίστοιχου εργοστασίου, από φελιζόλ. Με σύρμα πίπας κατασκευάσαμε τα καλώδια της ΔΕΗ που μεταφέρουν το ηλεκτρικό ρεύμ αστο κοντινό χωριό που φτιάξαμε από τουβλάκια.
Τελειώνοντας την ενότητα τα νήπια κλήθηκαν για άλλη μια φορά να ζωγραφίσουν "τι είναι ένα φράγμα". Αυτή τη φορά οι ζωγραφιές τους δείχνουν ότι αντιλήφθηκαν τι είναι ένα φράγμα και πώς λειτουργεί.
Posttest dam from tsigidou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου