Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ


Λίγα λόγια για τον Αυτισμό
Η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ την 1η Νοεμβρίου 2007 και αποφασίστηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.
Η πρωτοβουλία αυτή,έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις ανάγκες των αυτιστικών ατόμων και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή τους ένταξη στην κοινωνία. 
Ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας,εκατοντάδες κτήρια στον πλανήτη φωτίζονται μπλε συμμετέχοντας στην εκδήλωση «LightΙtUpBlue» ρίχνοντας έτσι φως στη σκοτεινή πλευρά της απομόνωσης και περιθωριοποίησης που μπορεί να βιώνουν τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού.

Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Αποτελεί μια εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.
Προσδιορίστηκε για πρώτη φορά το 1943 από τον αμερικανο-αυστριακό ψυχίατρο Λίο Κάνερ στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο «Τζονς Χόπκινς» της Βαλτιμόρης ενώ την ίδια περίοδο, ο Αυστριακός παιδίατρος Χανς Άσπεργκερ, περιέγραψε μία ηπιότερη μορφή της διαταραχής που είναι γνωστή ως Σύνδρομο Άσπεργκερ.
Τα άτομα με αυτισμό διακρίνονται από μια ιδιαίτερη ομορφιά, η οποία «γοητεύει» λόγω της μυστηριώδους φύσης και της παράδοξης “ευφυΐας” των αυτιστικών ατόμων που έλκονται από φυσικά ερεθίσματα όπως το νερό, το φως, η φωτιά, ενώ αδιαφορούν για αμετάβλητα αντικείμενα.
Ο αυτισμός έχει φάσμα. Τα τελευταία παγκόσμια διαγνωστικά κριτήρια μιλούν για ένα φάσμα συμπτωματολογίας (συμπεριφορών) οι οποίες χρειάζονται σωστό εντοπισμό και έπειτα παρέμβαση. Ένα παιδί με αυτισμό αντιλαμβάνεται με ένα μοναδικό δικό του τρόπο κοινωνικούς κανόνες και συμπεριφορές, την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία (λεκτική, μη-λεκτική). Γι’ αυτό το λόγο έχει ανάγκη στήριξης από ειδικούς, παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, οι οποίοι θα το βοηθήσουν να αναπτύξει τις ικανότητες του και δεξιότητες στους τομείς της κοινωνικότητας και της επικοινωνίας, της αυτοεξυπηρέτησης, του προφορικού και γραπτού λόγου.

Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι απαραίτητα λιγότερο ή περισσότερο ευφυή από άλλα. Μπορούν να έχουν λιγότερες ή περισσότερες κλίσεις από τα παιδιά της ηλικίας τους με υψηλά ποσοστά σε μαθηματικά, μουσική ή στην οπτική αντίληψη.


Ο αυτισμός μας αφορά όλους! Πρόκειται για άτομα με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας όπως όλοι μας. Είναι γείτονές μας, φίλοι μας, μαθητές μας, συμμαθητές των παιδιών μας, συνάδελφοί μας, συμφοιτητές μας, καθηγητές και προϊστάμενοί μας. Υπάρχουν άνθρωποι στο φάσμα του αυτισμού, ανάμεσά μας, που συνήθως δεν μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε ως ανθρώπους με κάποια διαταραχή, καθώς έχουν μάθει, έχουν εκπαιδευτεί να διαχειρίζονται εξαιρετικά καλά τις δυσκολίες τους. 
            https://www.autism-evros.gr/
Και μια και στις 2 Απριλίου η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού τιμάτε μαζί με την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου τι καλύτερο από το να διαβάσετε μαζί με τα παιδιά σας σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και παραμύθια με ήρωες στο φάσμα του αυτισμού ώστε να τα βοηθήσετε να δουν τον κόσμο από μια άλλη οπτική, την οπτική του αυτιστικού ατόμου και να τον κατανοήσουν καλύτερα. Να αντιληφθούν ότι οι όψεις των πραγμάτων είναι πολλαπλές και κανείς μας δεν "βλέπει" ούτε αντιλαμβάνεται το ίδιο πράγμα με τον ίδιο τρόπο.  Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι μοναδικοί.      


Ο αυτισμός είναι μια διαφορετική ικανότητα!
Το παιδί με αυτισμό δεν σε αγνοεί απλά περιμένει να μπεις στον κόσμο του!
Ενημερώσου! 






ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

"Ο Αυτός" 
μια υπέροχη ιστορία που μπορείτε να προμηθευτείτε από βιβλιοπωλεία



Διαβάστε online την ιστορία: "Παράξενα όμορφο" 

"Ο Φοίβος κι εγώ"

"Ο μικρός μου αδελφός από το φεγγάρι"




VIDEOS

"Γνωρίζω τον Αυτισμό"


Αυτισμός και Απόλυτη Ακοή-Η ιστορία του μικρού Αλέξη

                            Ο Κόσμος του Αυτισμού
 
Ακαδημία των Ειδικών

"Το ταξίδι της Μαρίας"
 
La luna

Αναγνωρίζω τον αυτισμό


HOW TOO HELP A CHILD WITH AUTISM




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου